بابونه خشک برای چی خوب است؟ ، خواص شگفت انگیز بابونه

به گزارش وبلاگ تاوافی، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اعلام کرد: یکی از گیاهانی که در طب سنتی به عنوان یاری کننده در خواب و آرام بخش به کار رفته است گیاه بابونه است.

بابونه خشک برای چی خوب است؟ ، خواص شگفت انگیز بابونه

به گزارش وبلاگ تاوافی، خواب از نیازهای اساسی انسان است و هر گونه اختلال در جریان طبیعی آن، علاوه بر ایجاد مسائل روانی، کارایی فرد را نیز می تواند کاهش دهد.

دکتر رضا غفارزادگان رییس و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از گیاهانی که در طب سنتی به عنوان یاری کننده در خواب و آرام بخش به کار رفته است گیاه بابونه است.

وی اضافه کرد: عصاره گل های بابونه محتوی فلاونوئیدها، کومارین ها، اسپیرواترها، مواد موسیلاژی، املاح، پلی ساکاریدها، تانن ها و اسیدهای چرب است و اسانس حاصل از گل های بابونه دارای خواص ضـدعفونی کننـده، آرام بخـش، ضـد اسپاسـم، ضـد آلرژی و ضد نفخ است.

دکتر غفارزادگان با اشاره به اینکه گیاه بابونه یکی از گیاهان خواب آور است که سطح گلیسین را در بدن افزایش می دهد بیان کرد: گلیسین، نوعی انتقال دهنده عصبی است که باعث تمدد اعصاب می گردد و همچون نوعی آرام بخش عمل می نماید.

البته بابونه، ویژگی های مهم دیگری هم دارد از جمله اینکه بابونه، حرارت مرکزی بدن را افزایش داده و واکنش بدن برای خنک کردن خودش را برانگیخته می نماید که درنهایت به خواب آلودگی منجر می گردد.

این عضو هیات علمی توضیح داد: بابونه به دلیل داشتن اثرات تقویت سیستم عصبی و ایمنی، خواب آوری، آرام بخشی و ضد درد استفاده شده است و نتایج مطالعاتی که در این پژوهشکده اجرا شده نشان داده است که مصرف بابونه اثری مثبت در جهت بهبود علایم اختلالات خواب و عملکرد روزانه بیماران مبتلا به اختلالات خواب نسبت به دارونما داشته است.

بعلاوه اسانس بابونه باعث کاهش اضطرب و بهبود شرایط خواب بیماران می گردد. دکتر غفارزادگان گفت: محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با آنالیز نمونه های خارجی مکمل های درمان اختلالات خواب در سطح بازارهای جهانی، در نهایت به یک فرمولاسیون مؤثر و کارآمد برای درمان اختلالات خواب رسیده اند که حاوی بابونه و گیاهان دارویی و شیمیایی دیگر است.

این محصول با نام تجاری وِل اِسلیپ با اخد مجوز از سازمان غذا و دارو آماده در پاییز سال 1401 آماده ارائه به بازار شده است. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک عدد کپسول وِل اِسلیپ، 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب، به اندازه موثری به بهبود کیفیت خواب و درمان اختلالات خواب یاری می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین

به "بابونه خشک برای چی خوب است؟ ، خواص شگفت انگیز بابونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابونه خشک برای چی خوب است؟ ، خواص شگفت انگیز بابونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید