اثری از مالیات بر خانه های خالی در بودجه سال آینده کشور دیده نمی گردد ، بن بستی در این جهت وجود ندارد

به گزارش وبلاگ تاوافی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید در لایحه بودجه سال 1401، هیچ اثری از اعمال مالیات بر خانه های خالی دیده نمی گردد.

اثری از مالیات بر خانه های خالی در بودجه سال آینده کشور دیده نمی گردد ، بن بستی در این جهت وجود ندارد

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ تاوافی درباره شرایط اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی اظهارکرد: دو هفته پیش جلسه ای بین وزارت راه و سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی برگزار گردید که براساس این جلسه، اطلاعات حدود یک میلیون و 170 هزار از خانه های خالی، پایش و شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: قرار بر این شده است به تمامی صاحبان خانه های خالی پیامکی داده گردد تا از این طریق، فرم خود اظهاری خود را تکمیل نمایند. براساس فرآیند خوداظهاری، معین خواهد شد که کدام خانه ها خالی و کدام خانه ها خالی نیستند. لذا بنظر می رسد باتوجه به این موضوع، اختلاف اندکی که بین سازمان امورمالیاتی و وزارت راه در زمینه اعمال مالیات بر خانه های خالی بوده، تا حدودی رفع شده است.

شاکری ادامه داد: وزارت راه در گذشته نیز حدود 8هزار اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده بود که طبق اعلام سازمان، حدود 2 هزار اطلاعات درست بوده است. با این اوصاف اما تا به امروز سازمان امور مالیاتی کشور هیچ اقدام خاصی بر این تعداد از اطلاعات انجام نداده است. به همین علت باید بگوییم فرایند اعمال مالیات بر خانه های خالی بسیار کند و طولانی پیش می رود؛ از طرف دیگر در لایحه بودجه سال 1401 نیز هیچ اثری از اعمال مالیات بر خانه های خالی دیده نمی گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدا و سیما باید در زمینه توسعه خوداظهاری صاحبان خانه های خالی اقدامات موثرتری انجام دهد، توضیح داد: صدا و سیما باید نقش خود را در فرایند تکمیل فرآیند خوداظهاری و توسعه تکمیل اطلاعات در سامانه های مرتبط با خوداظهاری به نحو احسن ایفا نماید. درحال حاضر مردم در خلاء اطلاعاتی قرار دارند؛ به همین علت صدا و سیما باید انجام مصاحبه مسئولان سازمان امور مالیاتی و وزارت راه، این خلا اطلاعاتی را تا حدودی جبران کند.

وی تاکید: هیچ بن بستی در راستا اعمال مالیات بر خانه های خالی وجود ندارد و حتی اگر دو خانه خالی هم شناسایی گردد، باید از آن ها مالیات گرفته گردد. براساس سرشماری سال 1395، بیشتر از 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شده است که این آمار، مبنای تمامی آمار و اطلاعات شده است؛ اما آخرین اطلاعات نشان می دهد درحال حاضر حدود یک میلیون و 170 هزار خانه خالی به وسیله وزارت راه پایش شده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: در حاضر مهم ترین مانع در راستا اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، خلاء اطلاعاتی است؛ البته رسانه ملی هم باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام دهد تا آگاهی عمومی نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اثری از مالیات بر خانه های خالی در بودجه سال آینده کشور دیده نمی گردد ، بن بستی در این جهت وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثری از مالیات بر خانه های خالی در بودجه سال آینده کشور دیده نمی گردد ، بن بستی در این جهت وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید