از روستای ولایترود تا المپیک های کانادا، روسیه، کره و چین

به گزارش وبلاگ تاوافی، خبرنگاران/البرز بازی های المپیک زمستانی چین امسال در حالی برگزار می شود که سه نماینده از ایران به این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

از روستای ولایترود تا المپیک های کانادا، روسیه، کره و چین

عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی در رشته آلپاین و سیدستار صید در رشته اسکی صحرانوردی نمایندگان ایران در این دوره مسابقات خواهند بود.

سیدستار صید تنها نماینده ایران در اسکی صحرانوردی در گفت و گو با وبلاگ تاوافی در خصوص اعزام به این مسابقات گفت: از اردیبهشت 1400 تمریناتم را درپیست بین المللی دیزین در قالب اردوی آماده سازی استان البرزآغاز کردم .

صید اضافه کرد :برای آمادگی و اعزام به مسابقات، خودم هم مربی بودم و هم ورزشکار علاوه بر این پنج ورزشکار دیگر نیز در کنارم تمرین می کردند.

وی گفت: جهت کسب سهمیه المپیک زمستانی در ابتدای فصل به کشور ترکیه اعزام شدم و توانستنم با توجه به آسیب هایی که داشتم سهمیه المپیک زمستانی مسابقات 2022 چین را کسب کنم .

این ملی پوش کشورمان اضافه کرد: با توجه به اینکه مدعیان حضور در المپیک زمستانی در کشور زیاد بودند، سه مسابقه انتخابی از طریق فدارسیون اسکی برگزار گشت، که خوشبختانه توانستم در هر سه دوره که 15 کیلومتر کلاسیک بود شرکت کنم و نفر اول مسابقات شوم تا بتوانم سهمیه مسابقات را نیز کسب کنم .

ملی پوش البرزی کشورمان گفت: در ایام تابستان نیز در پیست دیزین اسکای رانینگ، دو میدانی، دوچرخه سواری و رول اسکی انجام می دادم و در مسابقات رولر اسکی و اسکای رانینگ نیز در چندیدن دوره حضور داشتم .

نماینده اعزامی ایران به مسابقات المپیک زمستانی 2022 چین گفت: تنها نماینده ای از ایران هستم که در چهار دوره متوالی المپیک زمستانی در کشورهای کانادا2010، روسیه2014 ، کره جنوبی2018 و چین شرکت کردم و توانستم نماینده شایسته ای از ایران در این دوره از مسابقات باشم .

صید که اهل روستای ولایت رود دیزین است گفت: این منطقه مهد قهرمانان اسکی کشور است، بیشتر ورزشکاران و قهرمان اسکی کشور از این منطقه خوش آب و هوای استان البرز هستند .

وی شرح داد: هیات اسکی استان نیز یکی هیات های فعال کشور است که در زمینه استعدادیابی و قهرمان پروری حرف اول را در کشور می زند .

شایان ذکر است مسابقات المپیک زمستانی 2022 به میزبانی کشور چین از 15 بهمن تا 1 اسفند برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از روستای ولایترود تا المپیک های کانادا، روسیه، کره و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از روستای ولایترود تا المپیک های کانادا، روسیه، کره و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید