املاک موقوفه معاف از مالیات

به گزارش وبلاگ تاوافی، معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: موقوفات طبق قانون از پرداخت مالیات معاف شده اند.

املاک موقوفه معاف از مالیات

اصغر توسلی معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار از گفت: موقوفات طبق قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، اما مالیات بر عایدی شامل حال آن ها می گردد.

او افزود: املاک موقوفه به دو دسته تقسیم می شوند، گروهی املاک حقوقی مکتسبه هستند که مزایده ندارند و طبق نظر کارشناسی اجاره بها مشخص و برای 3 سال اجاره داده می گردد.

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: گروه دیگر املاک بلامعارض هستند که در جراید و روزنامه های کثیرالانتشار به مزایده گذاشته شده و به پیشنهاد بالاتر برای یکسال واگذار می گردد که در صورت رضایت از مستاجر تا 3 سال قابل تمدید است.

توسلی گفت: هر موقوفه شخصیت مستقلی دارد و واقف خیراندیش موقوفه خود را با نیت ذکر شده وقف می نماید و طبق نظر واقف باید تمامی آن به انجام برسد.

او در خاتمه افزود: ملک با توجه به کاربری اعلام شده به وسیله واقف در قالب تجاری، مسکونی، حسینیه یا املاک کشاورزی و... به مزایده گذاشته می گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "املاک موقوفه معاف از مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املاک موقوفه معاف از مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید