این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می نمایند

به گزارش وبلاگ تاوافی، آیا می دانستید با گیاهان آپارتمانی می توانید هوای خانه خود را پاکسازی کنید؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می نمایند

وجود گلدان های گل و گیاه در خانه نشاط را در ساکنان آن ایجاد می نماید. وجود گیاهان تصفیه نماینده هوا علاوه بر زیبایی فضا، مزایای دیگری نیز دارد. تصفیه هوای خانه از انواع آلاینده های هوا و برطرف آلودگی از جمله این مزایا است. در این مطلب از وبلاگ تاوافی به معرفی گیاهان آپارتمانی تصفیه نماینده هوای منزل می پردازیم.

گیاهان آپارتمانی تصفیه نماینده هوای منزل

طبق تحقیقات صورت گرفته، برخی گیاهان آپارتمانی هستند که قابلیت از بین بردن سمومی همانند زایلن، تری کلرواتیلن و فرمالدئید را دارند. در ادامه به معرفی این گیاهان می پردازیم.

نخل ققنوس

این گیاه آپارتمانی جزو درختانی کوتاه از خانواده نخل ها است. این نخل ها می توانند در سایه و آفتاب غیرمستقیم رشد نمایند. ارتفاع این گیاه به 180 تا 300 سانتی متر می رسد و ریشه های آن تا حدود 180 سانتی متر رشد می نماید.

گل چمچه ای تصفیه نماینده هوای منزل

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی تصفیه نماینده هوای منزل گل چمچه ای از خانواده شیپوریان است. این گیاه به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. برگ های سبز و روشن آن در نور کم به هر خانه ای زیبایی و درخشش می بخشد. کافی است هفته ای یکبار به آن ها آب دهید. این گیاه را می توانید در بهار تکثیر کنید. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟ سر بزنید.

گل داوودی

یکی دیگر از گیاهان تصفیه نماینده هوا گل داوودی است که با گل های خود زیبایی خاصی به فضای زندگی شما می بخشد. گل داوودی از هوای تازه، نور غیر مستقیم خورشید و چشمه های آب گرم بهره می برد. به یاد داشته باشید که در فواصل زمانی آبیاری به خشکی خاک توجه کنید.

سرخس شمشیری

این گیاه در محیط مرطوب رشد می نماید و به رطوبت مداوم احتیاج دارد. با مرطوب کردن مرتب برگ ها و خاک و قرار دادن آن ها در کنار پنجره، بالکن یا پاسیو و در نور غیر مستقیم، گیاه تازه ای خواهید داشت. در زمستان برگ ها را حدود 5 سانتی متر کوتاه کنید تا گیاه شما بتواند در ماه های گرم دوباره احیا شده و رشد بهتری داشته باشد.

نخل هندی یا آرکا تصفیه نماینده هوای منزل

از جمله گیاهان تصفیه نماینده هوا که برای فضاهای بزرگ مناسب هستند، می توان نخل آرکا را نام برد. این نخل یک گیاه تصفیه نماینده هوا است که برای سگ و گربه نیز سمی نیست. آرکا در تابستان (چندین بار در هفته) تقریبا به آبیاری زیادی احتیاج دارد اما در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد.

دراسینا درمنسیس

این گیاه نور غیر مستقیم را دوست دارد و به هیچ وجه نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. در ماه های گرم هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید و در زمستان فاصله آبیاری را افزایش دهید تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند.

آلوئه ورا

این گیاه به عنوان تصفیه نماینده هوا شناخته شده است. این گیاه در دمای گرم و محیط با نور مناسب رشد می نماید. وقتی لکه های قهوه ای روی برگ ها ظاهر می گردد به معنای وجود مقادیر زیادی مواد شیمیایی مضر در فضا است.

درفش سیاه

یکی از گیاهان تصفیه نماینده هوا درفش سیاه است که با گل های خود رنگ و جلوه خاصی را به فضای خانه وارد می نماید. این گیاه حدود 300 روز در سال شکوفا می گردد. این گیاه نور غیر مستقیم را دوست دارد و باید هفته ای یک یا دو بار آبیاری گردد. فضای مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه بیشتر مناسب این گیاه است.

نخل راپیس

یکی از برترین گزینه ها در بین گیاهان تصفیه نماینده هوا نخل راپیس است که به آن لیدی پالم نیز گفته می گردد. این گیاه هوا را به خوبی تمیز می نماید. برخلاف تصور عمومی، کلزا هوای خنک را بین 15 تا 23 درجه ترجیح می دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبلمان منزل را زیبا و شیک کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید