با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم

به گزارش وبلاگ تاوافی، ایرنا/ براساس سخنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم.

با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم

محمد هادی طهرانی مقدم در نشست هم اندیشی با فعالین گردشگری زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه محرومیت به آن عارض شده است، اظهار کرد: آنچه امروز اولویت دارد، مقابله با استان هراسی و پاک کردن واژه محرومیت از پیشانی این استان است، زیرا سیاه نمایی مانع توسعه و رونق کسب و کار است. از این رو فعالان گردشگری نقش بسزایی در این بخش برای معرفی چهره واقعی استان دارند.

وی ادامه داد: معرفی صحیح شرایط اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در کنار سایر جاذبه های گردشگری با طرح و برنامه مناسب باید اجرایی گردد و اگر غفلتی در گذشته بوده، باید در صدد جبران آن باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در واقع پیشانی صنعت گردشگری هستند، گفت: این دفاتر نخستین روبرو را با صنعت گردشگری دارند به گونه ای که موفقیت یا عدم موفقیت این واسطه ها بر رشد و بالندگی و یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و بعلاوه عرضه کنندگان خدمات تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت.

وی به روش های ابداعی و نو با پرهیز از ادامه مدل های قدیمی و ناموفق به استفاده از ظرفیت های فناوری نوین در این صنعت اشاره نمود و اضافه کرد: لازمه پیشرفت گردشگری، اتحاد و همدلی و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی و فعالین بخش گردشگری است که به همین علت شورای گردشگری که در این سالها برگزار نشده احیا و در آن شورا در پی طرح، تسهیل و برطرف مسائل فعالیت گردشگری خواهیم بود.

طهرانی مقدم ادانه داد: برای برطرف مسائل فعالان گردشگری اولین کمیته تسهیلات را برای پیگیری درخواستهای متقاضیان تشکیل داده ایم.

وی به ضرورت توانمندسازی تاسیسات گردشگری و بارگذاری مدارک در سامانه جانا اشاره و تاکید نمود: در راستای حمایت از راهنمایان گردشگری باید در برگزاری تورها از راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری استفاده گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان استفاده از هنر دست صنعتگران در تاسیسات گردشگری را کمرنگ ارزیابی کرد و اضافه کرد: باید در عمل به این باور برسیم که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکمل یکدیگرند و زنجیره آن نباید از یکدیگر گسسته گردد و هر بخش باید از دیگری حمایت کند و موجب رونق دیگری گردد.

در این جلسه که با حضور روسا و اعضای انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی، جامعه هتلداران، جامعه مهمانپذیرها، انجمن بوم گردی ها و انجمن مجتمع های پذیرایی، بین راهی و سفره خانه های سنتی و جمعی از مدیران هتل ها و تأسیسات گردشگری در سالن جلسات هتل استقلال زاهدان برگزار گردید، حاضرین در جلسه پس از بحث و تبادل در مورد مسائل و مسائل صنعت گردشگری، پیشنهادات و نقدها خود را مطرح کردند.

منبع: همگردی

به "با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید