بزرگداشت پانزدهمین سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بزرگداشت پانزدهمین سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه در جوار این بنای ارزشمند تاریخی برگزار می گردد.

بزرگداشت پانزدهمین سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند سه شنبه 17 تیرماه اعلام نمود: با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت درجهت مقابله با کرونا، عظیمداشت ویژه ای برای ثبت جهانی گنبد سلطانیه برگزار می گردد.

او گفت: با توجه به صندلی جهانی این اثر، برگزاری رویدا د های عظیم و اثر گذار در این محوطه جزو اولویت های کاری این اداره کل در جهت شناساندن و معرفی هرچه بیشتر استان است و با استفاده از فضای مجازی و رسانه های تصویری، صدا و سیمای مرکز زنجان به صورت زنده موضوع کار را به عهده بگیرد.

ارجمند اضافه نمود: در این برنامه علاوه بر معرفی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، می توان از ظرفیت کارشناسان این پایگاه برای معرفی بیشتر این اثر استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان توضیح داد: گنبد سلطانیه در 24 تیرماه 1384 به عنوان یکی از آثار جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفته است. در حال حاضر گنبد سلطانیه با کوشش های اجرا شده توسط مسئولان میراث فرهنگ استان زنجان فرایند مطلوب در زمینه بازسازی و حفظ و نگهداری را طی می نماید.

منبع: میراث آریا

به "بزرگداشت پانزدهمین سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت پانزدهمین سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید