بلندمرتبه سازی های بی ضابطه در شهر های ساحلی!

به گزارش وبلاگ تاوافی، بسیاری از برج هایی که در منطقه ها ساحلی مازندران بدون ضابطه ساخته شدند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نموده اند.

بلندمرتبه سازی های بی ضابطه در شهر های ساحلی!

وبلاگ تاوافی ساری-نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران درباره بلند مرتبه سازی در شهرهای ساحلی استان، گفت: برج هایی که غالبا در شهر های ساحلی مازندران ساخته شده اند غیرمجاز است.

مازندران به علت دارا بودن اقلیم طبیعی مناسب مورد اقبال بسیاری از مردم ایران واقع شده که در 10 سال اخیر انبوهی از ساخت و ساز ها را در اراضی کشاورزی و یا به شکل توسعه افقی در سطح شهر های استان شاهد بوده ایم.

به گفته نظری بعضی افرادی در مازندران یک نقشه را برابر ضوابط اولیه گرفته و به عنوان صدور پروانه ارائه می نمایند و بعد از انجام تخلف ساختمانی بعضا در کمیسیون ماده 100 و ماده 99 آرایی را اخذ می نمایند که همواره مورد انتقاد ما بوده است.

هیئت وزیران ضوابط عام بلند مرتبه سازی را مصوب و برای 3 استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان ابلاغ کرد که بر طبق آن پهنه هایی که ظرفیت و استعداد مناسب را دارند شهرداری ها بعد از انتخاب مشاور و انجام مطالعات سپس در شورای معماری شهرسازی مصوب شده و بعد از آن هر نقطه ای که قابلیت دارد در کمیسیون ماده 5 استان مصوب و ابلاغ گردد.

به گفته نظری با این قانون تمام مجوز ها، تمام تضمن ها و ضمانت نامه ها تا مرحله سرانجام کار از متقاضی گرفته می گردد.

در این طرح اولین چیزی که معین می گردد پهنه است و اینطور نیست که در هر زمینی اجازه این ساخت و ساز ها داده گردد.

به گفته نظری در این طرح معبر باید عرض حداق 20 متر را داشته و یا در نقطه ای که اداره کل محیط زیست، آب وفاضلاب، توزیع برق مجوز های لازم را بدهند پرونده به کمیسیون ماده 5 ارجاع خواهد شد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بلندمرتبه سازی های بی ضابطه در شهر های ساحلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندمرتبه سازی های بی ضابطه در شهر های ساحلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید