7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی پیروز

به گزارش وبلاگ تاوافی، طبیعتا همه شرکت های ساختمانی و عمرانی اهدافی را برای خود مشخص نموده و برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی نموده اند و شاید افزایش مشتریان و عایدی شرکت را به عنوان یک هدف مشترک در همه شرکت های ساختمانی قلمداد کرد. در چنین حالتی می توان اندازه پیروزیت شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کرد، زیرا وجود یک هدف مشترک، می تواند معیاری برای آنالیز اندازه پیروزیت شرکت ها نسبت به بقیه باشد. در این مقاله سعی نموده ایم 7 ویژگی مشترک که در تمام شرکت های پیروز وجود دارد را آنالیز کنیم.

7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی پیروز

1- منظره

یکی از ویژگی های مشترک در شرکت های ساختمانی پیروز، داشتن منظره و اهداف بلندمدت است که تمام کارهای شرکت حول این منظره برنامه ریزی و اجرا می گردد.

اینکه می خواهید سال آینده شرکت ساختمانی شما در چه جایگاهی باشد و در مدت پنج سال یا ده سال آینده به چه جایگاهی برسد و اینکه می خواهید کارمندان، مشتریان و مخاطبین، شرکت شما را چگونه وصف نمایند؛ تماما به منظره شرکت شما بستگی دارد.

همه شرکت های پیروز ساختمانی منظره روشنی از آینده شرکت دارند و می توانند براساس آن، برنامه ریزی کرده و استراتژی شرکت را تعیین نمایند.

2- استراتژی

شرکت های ساختمانی پیروز دارای استراتژی و برنامه هستند و تمام امور را برای رسیدن به اهداف تعیین کرده اند. این استراتژی تمام کارهای شرکت از استخدام نیروها و بازاریابی و تبلیغات و ارتباطات گرفته، تا نوع پروژه هایی که شرکت باید اجرای آنها را به عهده بگیرد را تعیین کرده است.

به عنوان مثال ممکن است که استراتژی یک شرکت در بازاریابی صنعت ساختمان بر کار کردن روی پروژه های بزرگ متمرکز شده باشد و به این ترتیب اجرای پروژه های ساختمانی کوچکتر را نپذیرد. همین موضوع باعث می گردد که برای جذب پروژه های بزرگ، روش های متفاوتی از تبلیغات و بازاریابی را انتخاب کند و پروژه های کوچکتر را به سایر شرکت ها بسپارد.

3- نیروی متخصص و تجهیزات و تکنولوژی مدرن

اما ویژگی دیگر یک شرکت ساختمانی پیروز، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد است و مدیران این شرکت ها ارزش تخصص نیروهای خود را می دانند و حاظرند برای جذب نیروهایی با تخصص بیشتر، هزینه بیشتری بپردازند.

این دیدگاه در استفاده از تجهیزات و تکنولوژی مدرن نیز صدق می نماید شرکت های پیروز، خرید تجهیزات مدرن را بعنوان هزینه های شرکت در نظر نمی گیرند، بلکه آن را سرمایه گذاری برای شرکت تلقی می نمایند. ضمن اینکه همواره سعی دارند از ابزار بروز برای پیروزیت بیشتر شرکت استفاده نمایند و بعنوان مثال از اینترنت برای برندسازی و افزایش مشتریان (با استفاده از طراحی سایت شرکت ساختمانی مدرن و حضور فعال در شبکه های اجتماعی) بصورت بهینه استفاده می نمایند.

4- خلاقیت و نوآوری

یکی دیگر از ویژگی های یک شرکت ساختمانی پیروز، داشتن خلاقیت و نوآوری در مجموعه شرکت است. این خلاقیت و نوآوری است که زمینه ایجاد تحول و پیشرفت شرکت را فراهم می نماید. استفاده از روش های متنوع ساخت و ساز، بهره گیری از انواع سبک های متنوع در طراحی معماری باعث رشد چشمگیر شرکت ساختمانی می گردد و همانطور که سازه هایی با معماری تازه و خلاقانه را در ایران و دنیا شاهد هستیم که همگی به وسیله شرکت های بزرگ طراحی و اجرا شده اند و خودِ همین سازه ها، تبلیغ بزرگی برای شرکت های سازنده آن محسوب می شوند و به آنها برای دریافت پروژه های بزرگ بعدی یاری نمایند.

5- مدیریت ریسک

با آنالیز شرکت های پیروز ساختمانی می توان به این موضوع پی برد که این شرکت ها در عین قدرت ریسک پذیری بالایی که دارند، تا جای ممکن تحقیقات بسیاری را قبل از آغاز کار انجام می دهند و به شکل قابل توجهی ریسک فعالیت های خود را کاهش می دهند و اجرای پروژه هایی که ریسک های بزرگی دارند و آینده قابل پیش بینی ندارند را به عهده نمی گیرند.

مدیریت ریسک یکی از عوامل مهم در پیروزیت یک شرکت ساختمانی محسوب می گردد، بخصوص به این علت که سرمایه بسیار زیادی برای فعالیت های صنعت ساختمان مورد احتیاج است و در صورت یک اشتباه، خسارات بسیار بزرگی متوجه شرکت ساختمانی و مدیریت آن خواهد شد.

6- توان اقتصادی

یکی از موارد غیرقابل انکار در پیروزیت شرکت های ساختمانی داشتن توان اقتصادی بالا برای رقابت با سایر شرکت هاست. صنعت ساختمان یک صنعت بزرگ است که احتیاج به سرمایه های زیادی دارد و شرکت های فعال در این حوزه نیز باید توان اقتصادی متناسب با پروژه های خود را داشته باشند. در عین حال پروژه های بسیار بزرگ به شرکت هایی با توان اقتصادی بالا می رسد و همین موضوع نیز می تواند نقش بسیار پررنگی در پیروزیت این شرکت ها ایجاد کند.

برای بسیاری از شرکت های ساختمانی، رقابت در این بخش به شدت سخت و ناممکن است، زیرا جذب سرمایه بالا برای شرکت های میانه و کوچک به راحتی امکان پذیر نیست و این شرکت ها باید به مرور زمان، با اجرای پروژه های کوچکتر سرمایه خود را افزایش دهند تا در رقابت با شرکت های همسطح خود پیروز باشند.

7- رضایت مشتریان

ویژگی مشترک دیگری که در شرکت های ساختمانی پیروز وجود دارد، توجه به رضایت مشتری و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان است. شرکت های پیروز می دانند که مشتریان راضی می توانند آنها را به دوستان خود معرفی نمایند و به این ترتیب پروژه های بیشتری به شرکت معرفی گردد.

ضمن اینکه خود مشتریان نیز اجرای پروژه های تازهشان را به شرکت هایی می سپارند که تجربه های خوشایندی از همکاری با آنها دارند.

اما موضوع دیگری که اهمیت رضایت مشتری را برای شرکت های پیروز بیشتر می نماید، توجه به منظره شرکت است. در حقیقت برای این شرکت ها بسیار مهم است که مشتریان به نیکی از آنها یاد نمایند و رضایت مشتریان به اعتبار شرکت بی افزاید.

جمع بندی

در صورتی که مدیر یک شرکت ساختمانی هستید، توجه به ویژگی های شرکت های پیروز و کوشش برای پیاده سازی این ویژگی ها در شرکت خودتان، می تواند باعث پیروزیت مجموعه شما گشته و در درازمدت شما و شرکتتان را به یک برند معتبر در صنعت ساختمان تبدیل کند.

و در صورتی که مایلید اطلاعات بیشتر و جامعتری در مورد برندسازی و بازاریابی برای شرکت های ساختمانی دریافت کنید، می توانید به سایت صنعت ساختمان سازه برتر به نشانی https://saze20.ir مراجعه کرده و مقالات تخصصی مرتبط با برندسازی شرکت های ساختمانی و بازاریابی صنعت ساختمان را مطالعه نمایید و از نکات آموزش این مقالات برای رشد شرکت خود استفاده نمایید.

منبع: اتاق

به "7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید