تمرکز روی بوتیک هتل ها برای جبران کمبود فضاهای اقامتی

به گزارش وبلاگ تاوافی، وزیر میراث فرهنگی گفت: در دو سال گذشته روی بوم گردی ها تمرکز کردیم و به تازگی هم روی بوتیک هتل ها کار می کنیم تا با مرمت خانه های تاریخی بخشی از کمبود فضاهای اقامتی جبران گردد.

تمرکز روی بوتیک هتل ها برای جبران کمبود فضاهای اقامتی

خبرگزاری مهر: علی اصغر مونسان که به همراه جمعی از معاونان و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 12 آبان با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد، میزان درآمدزایی مستقیم از محل ورود گردشگران را در سال گذشته 11میلیارد و 800میلیون دلار و به صورت غیر مستقیم چیزی بیش از سه برابر این عدد اعلام نمود و گفت: سند توسعه گردشگری آماده و به کمیسیون های فرعی ارائه شده و به زودی پس از آنالیز در کمیسیون اصلی در دولت به سند رسمی تبدیل و ابلاغ خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر این که از لوگو و شعار محوری گردشگری در قالب برند ملی گردشگری در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد، درباره پروژه های این حوزه گفت: هم اکنون 2700 پروژه در دست اجرا داریم که 405 پروژه آن مربوط به هتل و 154 هتل آن 4 و 5 ستاره خواهد بود که تا سرانجام دولت دوازدهم 750 پروژه را که 236 پروژه آن هتلی است به بهره برداری می رسانیم.

او با یادآوری درآمدزایی بیش از 600میلیون دلاری سال گذشته در حوزه صنایع دستی، درباره حفظ و مرمت آثار تاریخی گفت: با توجه به مضیقه بودجه ای در تلاشیم تا از اعتبارات بیرونی یاری بگیریم و با واگذاری پروژه های امکان واگذاری، زمینه سرمایه گذاری مردم و درآمدزایی و اشتغال را فراهم کنیم.

این وزیر کابینه دولت دوازدهم اعلام نمود: در دو سال گذشته روی بوم گردی ها تمرکز کردیم و به تازگی هم روی بوتیک هتل ها کار می کنیم تا با مرمت خانه های تاریخی به دست مردم طبق استانداردهای هتل های 4 و 5 ستاره، بخشی از کمبود فضاهای اقامتی جبران گردد و از این جهت هم کسب و کارهای خوبی شکل بگیرد و هم اشتغال زایی گردد که در این حوزه هم اکنون در چند استان از جمله تهران چنین هتل هایی راه اندازی شده که ضریب اشغال خوبی نیز داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در وزارتخانه ای مشغول به خدمت هستیم که گستره زیادی دارد. تاکنون از بیش از 260 شهر و روستا بازدید نموده ام. در پی راه اندازی بازارچه های دائمی در همه استان ها هستیم اما بودجه اندک مانع این کار شده است و از آنجا که هنرمندان و صنعتگران ما عمدتا در فضای مجازی بازاریابی و فروش خود را انجام می دهند در پی توسعه مارکتینگ در فضای مجازی هستیم.

او همچنین با ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عمان گفت: در این سفر هیئتی 60 نفره از بخش خصوصی که با هزینه شخصی حضور داشتند و با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران به معرفی کشورمان پرداختند.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: صدور ویزا برای سفر به روسیه برای هر فرد 80 تا 120 یورو هزینه دارد که با لغو ویزا و تشکیل صندوقی بخشی از این مبلغ صرف تبلیغ جاذبه های گردشگری ایران می گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: ظرفیت های بزرگ اشتغال زایی در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم که به اشتغال پایدار یاری می نماید.

او درباره بعضی مسائل که در حوزه ثبت های جهانی برای مردم به وجود می آید توضیح داد: بر اساس استانداردهای جهانی با ثبت های جهانی اماکن تاریخی، حریم های استانداردی تعریف می گردد که بر همین اساس برای افرادی که ملکشان در این حرائم واقع شده است محدودیت هایی از جمله در زمینه ساخت و ساز ایجاد می گردد.

مونسان ادامه داد: برای برطرف این مشکل یکی از راهکار ها می تواند تملک یا پرداخت هزینه باشد اما به دلیل اینکه از نظر بودجه ای در مضیقه هستیم امکان پذیر نیست اما از آنجا که بودجه سال جاری دوساله دیده می گردد، امیدواریم با نظر نمایندگان محترم ردیف بودجه ای برای این حوزه هم در نظر گرفته تا رضایت بیشتر مردم حاصل گردد.

او با اشاره به این که معرفی آثار تاریخی را در همه شهرها داریم، اضافه نمود: با توجه به اینکه مدام در حال ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی و جهانی هستیم باید به طور مرتب این معرفی را بروزرسانی کنیم. غرب کشور را در یک سال و نیم گذشته معرفی کردیم. به تازگی ساری و اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال های 2022 و 2023 میلادی معرفی شدند بنابراین معرفی همه نقاط کشور را در حال انجام داریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا بودجه وزارتخانه را برای حداقل های مورد احتیاج افزایش دهند و در ادامه توضیح داد: برنامه ای برای توسعه سواحل شمالی و جنگل ها در دست اجرا داریم. همچنین برای توسعه قطار گردشگری و سفرهای ریل محور برنامه های مفصلی در نظر گرفتیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "تمرکز روی بوتیک هتل ها برای جبران کمبود فضاهای اقامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز روی بوتیک هتل ها برای جبران کمبود فضاهای اقامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید