فراوری محصولات تازه با راه اندازی 5 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری

به گزارش وبلاگ تاوافی، شتابدهنده ها یکی از بازیگران اکوسیستم فناوری هستند که به استارتاپ ها یاری می نمایند تا راستا فراوری محصولات فناورانه برای آنها هموار گردد.

فراوری محصولات تازه با راه اندازی 5 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ تاوافی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده تخصصی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری محصولات این حوزه را رونق داده اند. این شتابدهنده ها خدمات مختلف مانند مشاوره، حمایت های اقتصادی، مکان استقرار را ارائه می دهند. گرچه تعداد شتابدهنده های این حوزه بیشتر از این تعداد است اما این 5 شتابدهنده فعالیت پررنگ تری را داشته اند.

1.پسوک

پسوک یک شتابدهنده فعال در حوزه فراوری داروهای زیستی است. متخصصان و فناوران کشور در این شتابدهنده گرد هم جمع شده اند تا یکی از نیازهای مهم کشور خصوصا در حوزه واکسن را برطرف نمایند. این شتابدهنده نخستین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و واکسن تب برفکی را فراوری کرد.

2.ویژن دارو فارمد

مکانی برای رشد و پرورش ایده ها؛ شتابدهنده ویژن دارو فارمد جایی است که این هدف را دنبال می نماید. صاحبان ایده در حوزه علوم زیستی در این شتابدهنده یاری می شوند تا محصول خود را توسعه دهند. آموزش و راهنمایی فنی تیم های فناور، تامین اقتصادی اولیه برای توسعه فناوری های زیستی و دارویی، خرید فناوری های زیستی و دارویی پیشرفته و مشارکت در فراوری نیمه صنعتی و صنعتی از جمله خدماتی است که در این شتابدهنده ارائه می گردد.

3.طاهر تاج پارس

فراوری تجهیزات فناورانه یکی از ملزومات برای توسعه محصولات است. شتابدهنده طاهر تاج پارس یا اسپین این تجهیزات پزشکی و سلامت ایران ساخت را فراوری می نماید. این کار را با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و خلاق خود انجام می دهد. این شتابدهنده مکانی برای شتابدهی به ایده ها است.

4.سلامت نوین تدبیر زیست

شتابدهنده سلامت نوین تدبیر زیست هم در حوزه تجهیزات و ملزومات سلامت فعال است. شتابدهنده ای که ورود نوآوری را به این عرصه سرعت می دهد تا فعالیت ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها به درست ترین شکل انجام گردد. بعلاوه این شتابدهنده با رونق دادن به فراوری محصولات ایران ساخت راه را بر واردات بسته است. سرمایه گذاری نخبگانی کاری است که انجام می دهد تا چالش ها در این حوزه برطرف گردد.

5.بهین زیست آرامه

گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف گرد هم جمع شده اند تا با کنار هم قرار دادن تخصص های خود در حوزه میکروبیولوژی، نانو فناوری و زیست فناوری گام های موثری برای فراوری محصولات فناورانه بردارند. آنها شتابدهنده بهین زیست آرامه را راه اندازی کردند. طراحی و ساخت پوست مصنوعی یکی از ایده هایی است که در این شتابدهنده جان می گیرد تا راهی بازار گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری محصولات تازه با راه اندازی 5 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محصولات تازه با راه اندازی 5 شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید