فراوری نانوذرات مایع با دستگاه ایرانی ممکن شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، محمدمهدی اوچی مجری طرح نانو هموژنایزر راکتور اولتراسونیک به عنوان فراوری کننده نانوذرات در فازمایع به خبرنگاران گفت: نانو ذرات مایع معمولا در صنایعی مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، رنگ سازی ... مورد استفاده قرار می گیرد.

فراوری نانوذرات مایع با دستگاه ایرانی ممکن شد

فارغ التحصیل مقطع دکترای نانو تکنولوژی از دانشگاه تهران با بیان اینکه نانوذرات مایع معمولا با دستگاه های هموژنایزر فراوری می شوند، گفت: عملکرد این دستگاه ها، همگن سازی مخلوط هایی در فاز مایع است که می تواند ذرات در سایز میکرومتر را به سایز نانو برساند.

اوچی اضافه نمود: دستگاه می تواند با 27 هزار دور در داخل یک راکتور استیل، ذرات را با یکدیگر به صورت همگن تبدیل به سایز میکرومتری کند.

وی با بیان اینکه این دستگاه مجهز به دو سیستم خلا و فشار است، ادامه داد: این دستگاه به طور همزمان دارای سیستم کنترل دما (سرمایش و گرمایش) است و این مزیت موجب شده کل فرآیند در این دستگاه در یک دمای ثابت انجام گردد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه، نانو مکمل هایی را به فراوری رساندیم، گفت: نمونه ماده ای که با استفاده از دستگاه هموژنایزر به فراوری رساندیم، نانو مکمل مولتی ویتامین است.

این فعال فناور اضافه نمود: با استفاده از این دستگاه در فراوری مولتی ویتامین، قدرت جذب محصول بالا می رود. این نانو مکمل به گونه ای فراوری شده که ویتامین هایی که به صورت غیر نانومتری هستند را به صورت غشایی از چربی در داخل یک نانو کپسول لیپوزومی قرار دادیم تا قابلیت جذب آن در بدن ارتقا یابد.

اوچی با بیان اینکه این مکمل به صورت مایع است که 20 ثانیه پس از اسپری، کل ویتامین موجود در این نانو مکمل جذب بدن خواهد شد، گفت: این نانومکمل به صورت اسپری فراوری شده است.

به گفته وی، نانو مکمل فراوری شده از نعنا فلفلی در امریکا ثبت پتنت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری نانوذرات مایع با دستگاه ایرانی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانوذرات مایع با دستگاه ایرانی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید