جزیره لاوان و هندورابی و شیدور

به گزارش وبلاگ تاوافی، در جنوب کشورمان ایران، مناطقی حیرت انگیز و پر از جاذبه های مختلف وجود دارد. اگر از ماجراجویی و کشف راز و رمز طبیعت لذت می برید، پیشنهاد ما به شما تور جزیره لاوان و هندورابی و شیدور آژانس ماهبان گشت آسمان است. در این سفر شما می توانید شاهد زیبایی هایی نظیر مرجان ها، لاک پشت ها، سواحل شنی و .. باشید. همچنین می توانید از بسیاری از تفریحات آبی و دریایی لذت ببرید.

جزیره لاوان و هندورابی و شیدور

جزیره لاوان

لاوان یکی از جزایر زیبای خلیج فارس می باشد که از ذخایر نفتی بالایی برخوردار می باشد و به همین علت بخش عمده آن تحت تصرف مراکز دولتی است و تنها بخش کوچکی از آن صرف گردشگری می گردد.

بندر کوچک مقام نزدیک ترین بندر به جزیره لاوان می باشد. از بندر مقام تا جزیره لاوان حدود 20 کیلومتر راه می باشد که می توانبد با قایق این مسافت را بپیمایید.

چطور به جزیره لاوان برویم؟

جزیره لاوان دارای فرودگاه بوده و به بیشتر شهرهای عظیم، پرواز مستقیم دارد. برای سفر زمینی به جزیره لاوان، می توانید به بندر مقام رفته و از آن جا با قایق به جزیره لاوان بروید.

اقامت در جزیره لاوان

برای اقامت در جزیره لاوان می توانید از بومیان محلی سوئیت اجاره کنید یا اینکه در ساحل چادر بزنید یا کمپی به پا کنید. البته جهت تفریح و اقامت لذت بخش در این جزیره بهتر است کمی از جزیره دور شده و از دکل های نفتی فاصله بگیرید.

جزیره هندورابی

هندورابی نیز جزیره ای کوچک از توابع جزیره کیش است که تنها 23 کیلومتر مربع مساحت داشته و فاصله جنوب تا شمال آن بیشتر از 4 کیلومتر نمی گردد. این جزیره در فاصله میان دو جزیره کیش و لاوان واقع شده و با جزیره کیش 28 کیلومتر فاصله دارد.

هندورابی جزیره ای صاف و ناهموار بوده و فاقد صخره های سنگی می باشد و ارتفاع بلندترین نقطه آن 43 متر است.

بهتر است درباره هندورابی بدانید:

در سال های اخیر، عملیات هایی جهت بهبود گردشگری در جزیره هندورابی مانند ساخت مهمانسرا، کمپ، ویلا، رستوران، کافی شاپ و پیست پیاده روی در حال اجرا می باشد. کمتر از صد خانوار در جزیره هندورابی زندگی می نمایند و بیشتر آن ها به شغل صیادی و غواصی مشغول می باشند.

سواحل شمالی جزیره هندورابی بسیار زیبا و پوشیده از مرجان است که این ویژگی های خاص آن را به یکی از زیستگاه های مهم این جانور تبدیل نموده است. بهترین زمان برای سفر به این جزیره از اواخر پاییز تا اواسط فصل بهار می باشد.

برای سفر به جزیره هندورابی تمام وسایل مورد احتیاج مانند آب مصرفی، خوراکی و وسایل شخصی را با خود به همراه داشته باشید. برای دسترسی به جزیره هندورابی می توان با کشتی یا قایق از جزیره کیش یا بندر پیرویه، وارد این جزیره شد.

جاذبه های جزیره هندورابی

روستای قدیمی هندورابی، قبرستان جزیره، مسجد جزیره، سواحل بکر و زیبای هندورابی، آب انبار جزیره، کلوپ دریایی، رستوران و کافی شاپ کلوپ، تماشای لاکپشت ها و انواع ماهی ها.

معرفی جزیره شیدور

جزیره شیدور با یک کیلومتر مربع مساحت، یکی از توابع جزیره کیش محسوب شده و در فاصله یک و نیم کیلومتری از شرق جزیره لاوان واقع شده است.

این جزیره جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده و خالی از سکنه می باشد. جزیره شیدور یکی از زیستگاه های مهم جانوری ایران محسوب شده و آب سنگ های مرجانی و پناهگاه حیات وحش آن از اهمیت بین المللی برخوردار است. هم چنین این جزیره یکی از زیستگاه های مهم لاک پشت دریایی به شمار می آید.

در زیر شن های جزیره شیدور، تعداد زیادی مار کوچک و سیاه رنگ سمی زندگی می نمایند. جزیره شیدور در فصول بهار و تابستان به عنوان زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر مخصوصاً پرستوهای دریایی محسوب می گردد.

منبع: همگردی

به "جزیره لاوان و هندورابی و شیدور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره لاوان و هندورابی و شیدور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید