خبرنگاران محمدی: سیامند به معنای واقعی نخبه ورزشی بود

به گزارش وبلاگ تاوافی، تهران- خبرنگاران- مربی سابق سیامند رحمان گفت: او یک نخبه ورزشی و الگویی برای تمام ورزشکاران پارالمپیکی بود.

خبرنگاران محمدی: سیامند به معنای واقعی نخبه ورزشی بود

بابک محمدی رییس سابق انجمن پاراوزنه برداری در گفت وگو با وبلاگ تاوافی گفت: خبر مرگ قوی ترین مرد معلول جهان بدون شک ورزش را متاثر می نماید. سیامند رحمان یک نخبه ورزشی کم نظیر در جهان بود. نام سیامند با رکورد شکنی و مدال های طلای پیاپی گره خورد است و کمتر کسی می تواند افتخاران او را تکرار کند.

رییس سابق انجمن پاراوزنه برداری ادامه داد: دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو تنها یک ورزشکار نبود بلکه یک فعال اجتماعی بود که بنا به اطلاعات موثقی که ما از ایشان داریم به بسیاری از افراد جامعه در زمینه های مختلف یاری می کرد. او نمونه شاخص یک ورزشکار اخلاق مدار بود که تحت هر شرایطی روحیه پهلوانی خود را حفظ می کرد.

سرمربی سابق سیامند در انتها گفت: رحمان با رکورد شکنی در ریو 2016 جهان را شگفت زده کرد اما برنامه او یک ثبت جاودانه رکورد بود. او در تمرینات وزنه بالاتر از 310 کیلوگرم را مهار کرد اما منتظر یک مسابقه رسمی و جهانی بود تا قدرت نمایی کند.

سیامند رحمان قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک و جهان عصر امروز، یکشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سیامند رحمان در پاراالمپیک 2016 ریو با مهار وزنه 310 کیلوگرمی تاریخ ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی 2019 قزاقستان مطرح نمود که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

2 مدال طلای پارا المپیک 2012 لندن و 2016 ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی های پارآسیایی 2010 گوانجو، 2014 اینچئون و 2018 جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت های بین المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محمدی: سیامند به معنای واقعی نخبه ورزشی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محمدی: سیامند به معنای واقعی نخبه ورزشی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید