خبرنگاران همایش ملی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی در مشهد به کار خود انتها داد

به گزارش وبلاگ تاوافی، مشهد- خبرنگاران- همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی با رویکرد آمایشی که از روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد شروع شد با قرائت بیانیه انتهای به کار خود انتها داد.

خبرنگاران همایش ملی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی در مشهد به کار خود انتها داد

در بیانیه پایانی این همایش که روز پنجشنبه توسط دکتر هادی اعظمی دبیر همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی قرائت شد آمده است: سرزمین ما در طول تاریخ چند هزار ساله اش جان برکفان و شهیدان بی شماری را در راه دفاع از کیان مقدس و خاک گوهرینمان تقدیم نموده است و مرزنشیان و مرزبانان ما در حالی در طول تاریخ بیشترین تعلق خاطر را به سرزمین اجدادیشان نشان داده اند که همیشه جزء بی صدایان و فراموش شدگان جامعه بوده اند.

پژوهشگران و شرکت کنندگان در این همایش برای برطرف مسائل موجود و بهبود شرایط حاضر با توجه به اهمیت راهبردی مناطق مرزی و شرایط معیتشی، مسائل مالی و اجتماعی پیشنهادات و راهکارهایی را در 12 بند ارائه نموده اند.

بازسازی ساختارهای مالی و افزایش ظرفیت های تولیدی و تجاری در مناطق مرزی، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی بومیان، حمایت از سازمان های مردم نهاد برای توانمندسازی مرزنشیان، استفاده از ظرفیت گذرگاهی مناطق مرزی و توسعه توانایی های کنترلی و مدیریتی در مرز، توجه به نقش تعاملی و عملیاتی و بصیرتی نیروهای نظامی و انتظامی و انجام طرح جامع مدیریت و آمایش مناطق مرزی از جمله راهکارها و پیشنهاداتی است که در بیانیه پایانی این همایش مورد تاکید و تشریح قرار گرفته است.

طی دو روز برگزاری این همایش 30 مقاله درباره توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی در کشور به شکل سخنرانی و در قالب فضای مجازی توسط استادان، پژوهشگران و کارشناسان این حوزه در کشور ارائه شد.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یکی از میهمانان ویژه و سخنرانان اصلی این همایش بود.

کشور ایران با 15 کشور همسایه است و 106 شهرستان مرزی دارد و پس از روسیه و چین بیشترین همسایه را در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا دارد. متاسفانه مناطق مرزی ایران به واسط غلبه نگاه مرکز - پیرامون و بعضی از عوامل دیگر کمتر توسعه یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران همایش ملی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی در مشهد به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همایش ملی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی در مشهد به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید