عایدی گردشگری بر عایدی نفت پیشی می گیرد

به گزارش وبلاگ تاوافی، مقامات عربستان سعودی با اعلام این که در آینده نزدیک عایدی حاصل از گردشگری بر عایدی حاصل از نفت پیشی می گیرد، درصدد اجرای سیاست جایگزینی و الویت گردشگری به جای صنعت نفت هستند.

عایدی گردشگری بر عایدی نفت پیشی می گیرد

ابوخالد دوقایم دبیرکل کمیسیون گردشگری و آثار باستانی عربستان با اشاره به این که در آینده نزدیک عایدی حاصل از گردشگری بر درامد حاصل از نفت پیشی می گیرد، دبی را نمونه کاملی در این زمینه دانست که بیانگر اهمیت مالی صنعت گردشگری است و عربستان میخواهد از آن الگو بگیرد.

وی در ادامه این مطلب گفت: مراجعه به تاریخ عربستان سعودی نشان می دهد که صنایع و کارخانه جات و نیز کشاورزی در این کشور از 1970 از سوی دولت موردحمایت قرارگرفته اند و اکنون نیز ارزش و اهمیت مالی گردشگری برای دولت عربستان آشکارشده است.

او یادآور شد که صنعت گردشگری در عربستان سعودی هنوز یک صنعت نیست اما بیش از ارائه دادن خدمات محدود به مشتریان نیز هست.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که عربستان عایدی سرشاری از محل گردشگری مذهبی دارد و از سال گذشته، طرح های وسیعی را در صنعت هتلداری شروع نموده است. طبق گزارش های سال گذشته، تا 5 سال آینده ارزش مالی بازار هتلداری عربستان سعودی از 93 میلیارد دلار می گذرد. ارزش مالی صنعت گردشگری در عربستان سعودی طی 5 سال آینده با رشدی چشمگیر تا سال 2017 به 93 میلیارد دلار می رسد.

دو شهر ریاض و جده هر دو در حال حاضر در شمار 10 شهر برتر منطقه خاورمیانه برای اجرای پروژه های هتلداری هستند که دربردارنده 60 درصد از کل پروژه های جاری در این کشور است.

بااین حال دبیر کمیسیون گردشگری و آثار باستانی عربستان معتقد است که عربستان هنوز تا رسیدن به کشور همسایه خود، امارات راه درازی در پیش دارد. او می گوید: در کشور های همسایه صنعت گردشگری به عنوان یک منبع عایدی پایدار بسیار بیشتر از عایدی نفت موردتوجه قرارگرفته است زیرا کاملاً روشن است که عایدی نفت به عنوان یک منبع در دسترس انسانی چندان دیرپا نیست.

او با اشاره به این که مجموع سرمایه گذاری های دنیای در صنعت توریسم و صنایع وابسته به آن بالغ بر 3 تریلیون دلار در سال است. تحقیقات نشان می دهد که در آینده نزدیک عایدی حاصل از گردشگری بر درامد حاصل از نفت پیشی می گیرد و دبی نمونه کاملی در این زمینه در اهمیت مالی صنعت گردشگری است که از سرزمینی بی حاصل به شهری پر از هتل و تأسیسات گردشگری شناخته شده در دنیا مبدل شده است.

او تأکید کرد که عربستان سعودی با تمرکز بر توسعه منابع نیروی انسانی متخصص در صنعت گردشگری و ارائه وام مالی و حمایت از سرمایه گذاران به همین دلیل گام برمی دارد.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

منبع: دالاهو

به "عایدی گردشگری بر عایدی نفت پیشی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی گردشگری بر عایدی نفت پیشی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید