رفت و آمد بین قسمت اروپایی و قسمت آسیایی استانبول

به گزارش وبلاگ تاوافی، استانبول از طریق تنگه بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل میگردد که برای آشنایی با نحوه تردد بین این دو بخش بهتر است این پست را مطالعه کنید. استانبول توانسته بخاطر دارا بودن فروشگاه هایی با اجناس برند آن هم از نوع برندهای خارجی معروف و اورجینال حسابی معروف گردد و این را مدیون تنگه ای است که به سمت غربی آن در حوزه قاره اروپا است، این تنگه که از آن به عنوان تنگه بسفر یاد میگردد دارای چندین پل در جاهای مختلف است که بخش آسیایی را به اروپایی مرتبط میکند.

رفت و آمد بین قسمت اروپایی و قسمت آسیایی استانبول

افرادی که برای بار اول به کشور ترکیه و شهر استانبول میروند احتمالاً اگر راهنمای تور نداشته باشند برای رفت و آمد بین این دو بخش گیج خواهند شد، اگر چه تاکسی ها بین هر دو طرف تردد میکنند اما اگر حساب شده رفتار نکنید ممکن است پول شما به هدر رود، این مورد را بیشتر برای افرادی در نظر گرفته ایم که برای رزرو بلیط لحظه آخری استانبول کوشش میکنند و به مض رزرو به استانبول رهسپار میشوند.

توجه کنید که بیشتر حجم مسافران به دلیل های مختلف بیشتر وقت خود را در بخش اروپایی میگذرانند، اگر بخواهیم به چند موردِ مهم در این خصوص اشاره کنیم، یکی آنکه جاذبه های گردشگری مهم استانبول از جمله مسجد سلطان احمد، میدان تکسیم، خیابان استقلال و برج گالاتا در بخش اروپایی واقع شده اند و دیگر آنکه مراکز خرید مهم این شهر مثل مرکز خرید جواهر و استانبول مال در بخش اروپایی استانبول هستند. بنابر این فقط افرادی به بخش آسیایی میروند که در پی خرید کالاهای مقرون به صرفه قیمت و مشاهده بخش سنتی استانبول هستند.

تردد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول

برای رفت و آمد بین این دو بخش چند راه وجود دارد، کشتی، متروباس و مترو.

کشتی هایی که داخل تنگه هستند چندین کاربرد دارند، مثلاً بعضی از آنها برای تفریح و تفریح و پذیرایی است و بعضی دیگر برای انتقال مسافران به بخش دیگر استانبول. کشتی ها و یا لنج هایی که برای تردد مسافران هستند از سه جا حرکت میکنند، این سه محله عبارتند از بشیکتاش، کاباش و امینونیو که در هر صورت شما را به کادیکوی بخش آسیایی میرسانند. شما میتوانید برای رسیدن به این سه محله از تراموا یا مترو استفاده نمایید.

متروباس ها یک مزیت بسیار مهم دارند و آن این است که بصورت شبانه روزی فعالیت میکنند به همین دلیل فرقی نمیکند در چه ساعتی قصد جابجایی دارید. متروباس ها از زینسیرلیکویو به کادیکوی حرکت میکنند.

از دیگر روش ها برای رسیدن به بخش آسیایی استفاده از مترو میباشد، که از مزیت استفاده از آن میتوان به سرعت آن اشاره نمود که در وقت شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. متروی استانبول دارای 7 خط مختلف است، خطی که باید از آن بهره ببرید تا بین دو بخش تردد کنید marmaray نام دارد که بخشی از این خط از تونل زیر آب میگذرد.

بلیط هواپیما

منبع: تریپ

به "رفت و آمد بین قسمت اروپایی و قسمت آسیایی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفت و آمد بین قسمت اروپایی و قسمت آسیایی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید