سازمان جهانی بهداشت: 30 میلیون بیمار دیابتی از انسولین محرومند

به گزارش وبلاگ تاوافی، 30 میلیون بیمار مبتلا به دیابت در دنیا از دسترسی به داروی حیات بخش انسولین محروم هستند.

سازمان جهانی بهداشت: 30 میلیون بیمار دیابتی از انسولین محرومند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تاوافی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (آدینه) اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان رو به افزایش است و این درحالیست که ده ها میلیون نفر نمی توانند انسولین مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

سازمان جهانی بهداشت بر لزوم کاهش قیمت و افزایش چشمگیر دسترسی به این داروی حیات بخش تاکید نمود. در حال حاضر تخمین زده می گردد که بیش از 420 میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند که در چهار دهه گذشته تقریبا چهار برابر افزایش داشته است.

بنابر اعلام این سازمان، پیش بینی می گردد که این رقم تا خاتمه این دهه به بیش از نیم میلیارد نفر برسد. اما با وجود عرضه فراوان داروی انسولین، قیمت بالای این دارو، دسترسی به آن را برای بسیاری از مبتلایان به دیابت سخت نموده است.

کیو سیانگ تای از بخش دسترسی به دارو ها و محصولات بهداشتی این سازمان گفت: شکاف قابل توجهی در دسترسی به این دارو در سطح جهان به ویژه در کشور های کم عایدی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی تازه، خیانت به همبستگی محققان کانادایی که 100 سال پیش انسولین را کشف کردند، محکوم کرد. دو کاشف انسولین یافته های خود در خصوص بیماری دیابت را تنها به قیمت یک دلار فروختند و اصرار داشتند که این کشف به تمام مردم جهان تعلق دارد.

هرچند به گفته تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت متاسفانه، این همبستگی تحت تاثیر تجارت چند میلیارد دلاری قرار گرفته و دسترسی به این دارو را با چالش روبرو نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سازمان جهانی بهداشت: 30 میلیون بیمار دیابتی از انسولین محرومند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: 30 میلیون بیمار دیابتی از انسولین محرومند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید