شناسایی یکی از قدیمی ترین سازه های تاریخی جهان در عربستان

به گزارش وبلاگ تاوافی، در سال 2017 هم اطلاعاتی درباره این سازه های حدودا هفت هزاساله منتشر شد؛ اکنون نتایج یک تحقیق جدید بر روی بناهای سنگی مرموزی که پیش تر با عنوان دروازه ها شناخته می شدند اما اکنون با نام مستطیل شناخته می شوند نشان می دهد این بناها برای تشریفات مذهبی مورد استفاده قرار می گرفتند.

شناسایی یکی از قدیمی ترین سازه های تاریخی جهان در عربستان

براساس اطلاعات منتشرشده جدید در ژورنال The Holocene، تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می دهد یکی از این سازه های سنگی در سال 5000 پیش از میلاد توسط انسان ها ساخته شده است.

در مقاله جدید آمده است: از آن جایی که صدها مورد از سازه های مستطیل در شمال غربی عربستان وجود دارد، سازه های مستطیل را نمایش دهنده پیشرفت قابل توجهی در معماری بناهای تاریخی می توان محسوب کرد.

در بخش دیگری از این مقاله نوشته شده است: این آثار نمایانگر یکی از قدیمی ترین انواع عظیم سازه های تاریخی سنگی در جهان هستند.

این سازه ها از دیوارهای سنگی کوتاهی ساخته شده اند که از نمای بالا اغلب به شکل دروازه دیده می شوند. طول کوچکترین این آثار به 15 متر و عظیمترین آن ها به 616 متر می رسد.

در ابتدا این سازه ها به نحوی ساخته شده بودند که در انتها هر مستطیل یک سکو قرار داشته است.

بر روی سکو یکی از این مستطیل ها نقاشی ای با طراحی های هندسی کشف شد.

با توجه به مقاله جدید منتشرشده، انتظار می رود این سازه ها در گذشته از زیبایی بصری چشمگیری برخوردار و نقاشی های زیادی بر روی آن ها بوده باشد.

لایوساینس نوشت، با این که باستان شناسان احتمالا می دهند این سازه ها برای تشریفات مذهبی ساخته شده باشند اما از جزئیات دقیق آن مطلع نیستند.

منبع: گردشبان

به "شناسایی یکی از قدیمی ترین سازه های تاریخی جهان در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یکی از قدیمی ترین سازه های تاریخی جهان در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید