علائم اوتیسم در بچه ها با آموزش رفتاری از بین می رود؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، محققان امیدوارند تا به وسیله رفتار درمانی، بچه ها مبتلا به اوتیسم را درمان نمایند.

علائم اوتیسم در بچه ها با آموزش رفتاری از بین می رود؟

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از الجزیره؛ پزشکان موافق هستند که علم هنوز درمانی برای اختلال طیف اوتیسم کشف نکرده است و بچه ها مبتلا به اوتیسم ممکن است پس از گذراندن دوره های فشرده رفتار درمانی، جلسات تبادل نظر و رشد مهارت ها، پیشرفت های چشمگیری در رفتار، زبان و ارتباطات داشته باشند.

یک مطالعه نشان داده است که بعضی از بچه های که به درستی مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) در سنین پایین تشخیص داده می شوند، ممکن است با افزایش سن علائم خود را از دست بدهند. تحقیقات بیشتر ممکن است به دانشمندان در درک این تغییر و حرکت به سمت مداخلات مؤثرتر یاری کند.

طیف اوتیسم شامل بسیاری از اختلالات مغزی مرتبط است و علائم آن از خفیف تا شدید متغیر است. طبق آخرین تخمین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم معمولاً در تعاملات اجتماعی و ارتباطات مشکل دارند، به طوری که اوتیسم از هر 54 کودک یک نفر را مبتلا می نماید.

نتیجه بهینه اصطلاحی است که برای از بین رفتن علائم در اواخر زندگی کودک استفاده می گردد و در مطالعات قبلی در خصوص اوتیسم مستند شده است. با این حال، سؤالاتی در خصوص اینکه آیا علائم ناپدید شدند یا تشخیص اولیه اشتباه بود، باقی ماند.

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر دبورا فن از دانشگاه کانکتیکات در پی آنالیز این موضوع بودند که آیا می توان نتیجه بهینه را در بچه های که تشخیص اوتیسم قبل از پنج سالگی تأیید شده بود، به وسیله گزارش های کلاس درس و گزارش های پزشکی مستند در خصوص تشخیص زودهنگام به وسیله یک پزشک یا روانشناس متخصص در اوتیسم، برای تایید این ارزیابی ثبت کرد یا خیر؟

برای ارزیابی شرایط شرکت نمایندگان، محققان از آزمون های شناختی و بعلاوه پرسشنامه های والدین استفاده کردند. این ارزیابی نشان داد که بچه ها دیگر نقص واضحی در زبان، تشخیص چهره، ارتباطات یا تعامل اجتماعی ندارند اما دانشمندان هنوز از مکانیزمی برای بهبودی کامل و بهبودی از اوتیسم مطمئن نیستند.

محققان اکنون در حال برنامه ریزی برای مقایسه های عمیق تر این بچه ها، از جمله مطالعات تصویربرداری ساختاری و عملکردی مغز هستند. آن ها بعلاوه به درک بهتر بچه ها مبتلا به اوتیسم امیدوارند.

فین، سرپرست این مطالعه، می گوید: همه بچه ها مبتلا به اوتیسم می توانند در درمان فشرده پیشرفت نمایند اما با توجه به آنچه تا به امروز می دانیم، بیشتر آن ها به نوع هدف بهینه دست نمی یابند.

او می افزاید: امیدواریم تحقیقات تکمیلی به ما در درک بهتر مکانیسم های رشد مهارت در بچه ها مبتلا به اوتیسم یاری کند.

رفتار درمانی چیست؟

درمان به وسیله تحلیل رفتار کاربردی (ABA) یکی از رایج ترین مداخلات برای درمان افراد مبتلا به اوتیسم است.

آریانا اسپوزیتو تحلیلگر رفتار مورد تایید هیئت مدیره BCBA، می گوید: رفتار درمانی مبتنی بر علم یادگیری و رفتار است. معمولاً برای یاری به افراد مبتلا به اوتیسم و سایر اختلالات رشدی استفاده می گردد تا رفتار هایی را بیاموزند که به آن ها یاری می نماید بدون وابستگی به اطرافیان خود زندگی ایمن تر و مستقل تر داشته باشند.

رفتار درمانی بر آموزش مهارت های لازم و توقف رفتار های پرخطر متمرکز است. درمانگران با افراد مبتلا به اوتیسم برای بهبود مهارت هایی مانند: توانایی های ارتباطی و زبانی، مهارت های اجتماعی، مراقبت از خود و بهداشت، مهارت های بازی، توانایی های حرکتی و مهارت های یادگیری تحصیلی کار می نمایند.

هر مرحله با موفقیت اجرا شده با یک پاسخ مثبت مانند یک پاداش یا یک تقویت نماینده طبیعی در محیط دنبال می گردد. رفتار های نامطلوب به طور کلی نادیده گرفته می گردد و فرد به سمت مهارت تمرین راهنمایی می گردد. پاداش ها بسته به فرد و علایق او فرق دارد، اما می تواند شامل مواردی مانند ستایش، بازی، کتاب یا زمان تلویزیون باشد. تقویت مثبت و تکرار دو ابزار اصلی درمانگران رفتار درمانی هستند. تنبیه هرگز نباید به عنوان ابزاری برای برانگیختن رفتار مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

پیشرفت با جمع آوری داده ها در هر جلسه درمانی میزان گیری می گردد. درمانگر به طور منظم با اعضای خانواده دیدار می نماید تا اطلاعات مربوط به پیشرفت را آنالیز کند. اگر بیمار پیشرفتی نشان ندهد، رفتار درمانی می تواند برنامه های آموزشی را در صورت احتیاج تنظیم کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "علائم اوتیسم در بچه ها با آموزش رفتاری از بین می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اوتیسم در بچه ها با آموزش رفتاری از بین می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید