فرناندو آریاس تاکید نمود: ضرورت اتحاد جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت، در پیامی ویدئویی بر اتحاد جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی تاکید نمود.

فرناندو آریاس تاکید نمود: ضرورت اتحاد جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی

به گزارش وبلاگ تاوافی، فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی در این پیغام خود با اشاره به اینکه 28 ژوئن در سازمان منع سلاح های شیمیایی روز رسمی بزرگداشت قربانیان حمله شیمیایی به سردشت است، خاطرنشان ساخت: من در ایران و لاهه در کنار این قربانیان بوده و با درد و احساسات آنها همدردی نموده ام و مایلم از طرف سازمان منع سلاح های شیمیایی عمیق ترین همدردی و همبستگی خود را با مردم سردشت ابراز کنم.

فرناندو آریاس با بیان اینکه نفرت دنیای نسبت به حملات شیمیایی، به امضای کنوانسیون سلاح های شیمیایی به وسیله جمع کثیری از کشورهای دنیا در سال 1993 یاری شایانی کرد، اضافه کرد: این سالگرد غم انگیز، فرصت مهمی است تا جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی مجدداً متحد شود.

دبیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی ضمن یادآوری اینکه: تا به امروز 193 کشور عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی هستند و بیش از 98 درصد از جمعیت دنیا تحت حمایت این کنوانسیون زندگی می نمایند. تأکید کرد: برای جامعه بین المللی حیاتی است که تعهد خود را نسبت به کنوانسیون و هدف والای آن مبنی بر دنیا عاری از سلاح های شیمیایی تجدید نماید.

به گفته این مقام بین المللی، قربانیان سردشت و همه کسانی که درد و رنج ناشی از سلاح های شیمیایی را تجربه نموده اند، سزاوار احترام و همبستگی همه ما هستند.

سازمان منع سلاح های شیمیایی هر سال در نشست سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی نسبت به کلیه قربانیان سلاح های دهشتناک شیمیایی ادای احترام می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرناندو آریاس تاکید نمود: ضرورت اتحاد جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرناندو آریاس تاکید نمود: ضرورت اتحاد جامعه بین المللی برای محکومیت مشترک سلاح های شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید