محکومیت متهم یک پرونده میراث فرهنگی در مانه و سملقان به حبس و جزای نقدی

به گزارش وبلاگ تاوافی، مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای فردی که اقدام به نگهداری اشیای تقلبی نموده بود اطلاع داد و گفت: این متهم به تحمل سه ماه و یک روز حبس و پرداخت 2میلیارد و 500 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

محکومیت متهم یک پرونده میراث فرهنگی در مانه و سملقان به حبس و جزای نقدی

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ملک حسین قویدل روز پنجشنبه 30 مردادماه 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: این متهم، نمونه تقلبی آثار فرهنگی تاریخی پیکرک مجسمه طلا به تقلید از دوره هخامنشی را به قصد عرضه و فروش به صورت غیرمجاز در منزل خود نگهداری نموده بود.

او گفت: با توجه به ماده 566 قانون مجازات اسلامی، ساخت، خریداری، نگهداری، عرضه، قاچاق و یا فروش نمونه تقلبی آثار فرهنگی تاریخی اعم از ایرانی و خارجی جرم محسوب شده و متهمان به حبس از نودویک روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می شوند.

مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

منبع: میراث آریا

به "محکومیت متهم یک پرونده میراث فرهنگی در مانه و سملقان به حبس و جزای نقدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت متهم یک پرونده میراث فرهنگی در مانه و سملقان به حبس و جزای نقدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید