مزایا و معایب خانه ویلایی و آپارتمان

به گزارش وبلاگ تاوافی، خانه های مسکونی امروزه به دو بخش اصلی آپارتمانی و ویلایی تقسیم می شوند و افرادی که قصد دارند صاحب خانه شده و یا تجربه مستاجر نشینی را داشته باشند یکی از این دو انتخاب را پیش رو دارند. از آنجایی که مبحث آپارتمان نشینی برای بسکمک از خانواده های سنتی که سالها در خانه های حیاط دار و ویلایی زندگی نموده اند تجربه جدیدی می باشد اطلاعات چندانی نسبت به مزایا و معایب این سبک زندگی ندارند. از این رو ما در خبرنگاران قصد داریم بر اساس تجربه خود و کاربران وب سایت مهمترین مزیت ها و ویژگی های هر یک از این سبک زندگی را بیان نموده و سپس معایب آنها را نیز بازگو کنیم. به منظور اینکه در این امر ما را کمک فرمایید می توانید در بخش دیدگاه ها و نظرات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

مزایا و معایب خانه ویلایی و آپارتمان

خانه ویلایی چیست؟

بر اساس تعاریف موجود در کتاب های انگلیسی زبان خانه ویلایی به خانه ای اطلاق می گردد که بیشتر از دو طبقه نبوده و فضای زیر شیروانی را نیز به عنوان انباری و یا اتاق پنهان در نظر گرفته می گردد. حال اگر بخواهیم برای شما خانه ویلایی را با یک مثال تعریف کنیم برترین نمونه خانه های قدیمی می باشد که پدربزرگ و مادربزرگ های ما در آن زندگی می کردند. آیا تا به حال سریال پدر سالار را دیده اید ؟ در آن خانه بزرگ که وسط حیاط حوضچه ای بسیار زیبا قرار داشت تمامی اهالی یک خانه در کنار هم قرار داشتند و هر بخش خانه مختص به یک عضو آن بود. برترین مثال برای خانه ویلایی دقیقا همان خانه می باشد، البته شایان ذکر است خانه های ویلایی امروزی بسیار زیباتر و لاکچری تر بنا شده اند و با تزیین و دکوراسیون اروپایی به حدی زیبا می باشند که کمتر کسی حاضر می گردد این خانه ها را رها کرده و به سمت آپارتمان نشینی روی بیاورد. خانه های ویلایی اولین بار در روم باستان و به وسیله خاندان های مشهور و طبقه اول طراحی شد که برای گذراندن تعطیلات به بیرون از شهر سفر می کردند.

مزیت های خانه های ویلایی

تغییر سبک زندگی و بعلاوه پیشرفت های تکنولوژیکی افراد را بر این واداشت تا از فضاهای موجود در آسمان استفاده کرده و خانه های ویلایی شیکی که در مراکز شهر دیده میشد را تخریب کنند. امروزه ما خانه های ویلایی را تنها در بخش های کناری شهرها مشاهده می کنیم ولی همین خانه ها برای بسیاری از افراد ایده آل ترین مکان برای زندگی می باشند. در این بخش قصد داریم به ویژگی های اصلی خانه های ویلایی اشاره کرده و به شما بگوییم چرا باید این سبک زندگی را به آپارتمان نشینی ترجیح داد.

فضای باز و قابل دسترس

بدون شک مهمترین و اصلی ترین مزیت حضور در خانه های ویلایی فضایی می باشد که به شما اجازه میدهد دکوراسیون داخلی خانه را بر اساس تجربه و علایق شخصی طراحی نمایید. از آنجایی که خانه های ویلایی حداقل 200 متر می باشند شما می توانید از این فضا به نحو احسنت استفاده کرده و تمامی نیازهای خود را رفع نمایید. شما می توانید خانه های ویلای را هر زمان که می خواهید بنا بر سلیقه خود تغیر داده و از دکوراسیون های مدرن و به روز در خانه بهره ببرید.

عدم وجود محدودیت و قوانین آپارتمان نشینی

یکی از اصلی ترین دغدغه های آپارتمان نشین ها وجود محدودیت ها و قوانین خاصی می باشد که سبب می گردد بسیاری از افراد نتوانند فعالیت های مد نظر خود را دنبال کنند. به عنوان مثال شما در آپارتمان نمی توانید بیشتر از 70 دسی بل صدا ایجاد کنید و همین مسئله برای برگزاری مهمانی ها مشکل زا می گردد. علاوه بر این در بعضی از آپارتمان ها تحت تاثیر فضای کم شما امکان استفاده از پارکینگ های مازاد را دارا نمی باشید ولی زمانی که از خانه های ویلایی صحبت به عمل می آید تمامی این محدودیت ها از میان رفته و شما می توانید مهمانی های خود را بدون دغدغه برگزار کرده و یا از فضای موجود در پارکینگ به صورتی که مدنظر خودتان هست بهره ببرید.

امکان نگهداری از حیوانات

بر اساس داده های جمع آوری شده در کشور ایالات متحده آمریکا بیش از 30 درصد مردم جهان دارای حیوانات خانگی می باشند. از این رو دارا بودن فضایی برای نگهداری از حیواناتی همچون سگ و گربه امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است. بسیاری از آپارتمان ها و برج ها اجازه نگهداری از حیواناتی همچون سگ و گربه را تحت تاثیر مسائل بهداشتی و آلودگی صدا را نمی دهند و از این رو افرادی که قصد دارند از این حیوانات نگهداری کنند کوشش می کنند خانه های ویلایی اجاره کنند. مادامی که شما خانه ویلایی در اختیار دارید می توانید بخشی از حیات را به حیوان مدنظر خود اختصاص داده و نه تنها بهداشت فردی و خانه را حفظ کنید بلکه فضای مناسب را برای خود حیوان نیز معین نمایید.

وجود حیاط برای دکراسیون شیک

تمامی خانه های ویلایی دارای حیاطی دلباز و بزرگتر از فضای خانه می باشند که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با نصب سایبان یا آلاچیق فضایی را طراحی کرده تا با حضور در آن اوقات فراغت خوبی را برای خود رقم بزنید. علاوه بر این شما می توانید با راه اندازی یک استخر سرباز تابستان گرم را به خوبی سپری کنید.

معایب زندگی در خانه ویلایی

با وجود تمامی مزایا و امکاناتی که خانه های ویلایی در اختیار شما قرار می دهند معایب و مسائل منحصر به فرد خود را نیز دارا می باشند که برای بسیاری از افراد امکان سکونت در آنها را غیر ممکن می نماید.

قیمت بالای خانه های ویلایی

اصلی ترین مشکل و عیب خانه های ویلایی قیمت بسیار بالای آنها میباشد. از آنجایی که متراژ این خانه ها بسیار بزرگ بوده این امکان برای بسیاری از افراد فراهم نیست تا بتوانند آنها را خریداری و یا حتی اجاره کنند از این رو است که آنها ترجیح می دهند خانه های آپارتمانی را برای سکونت برگزینند.

هزینه بالای تعمیر و نگهداری

هنگامی که شما مالک یک خانه ویلایی هستید تمام مسئولیت های نگهداری از شیرآلات، تمیز کردن خانه و آنالیز مسائل عمومی بر عهده خود شما می باشد و دیگر نمی توانید به مدیر ساختمان متکی باشید. از این رو برای بسیاری از افراد مخصوصا کسانی که مسن هستند نگهداری از خانه های ویلایی کاری بسیار سخت و طاقت فرسا به شمار میرود.

سرقت و دزدی راحت

داده های پلیس انتظامی نشان می دهد سرقت و دزدی از خانه ها در طی ده سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و این مسئله خانه های ویلایی را بیشتر از خانه های آپارتمانی درگیر میکند. از آنجایی که در خانه های ویلایی لابی من و نگهبانی وجود ندارد سارقین به راحتی می توانند از دیوار بالا رفته و تمامی موارد مدنظر خود را سرقت کنند. استفاده از ابزار های همچون دوربین مداربسته و دزدگیر می تواند کار سارقین را تا حد زیادی سخت کند ولی نمی تواند مانع ورود آنها به خانه گردد از این رو این مسئله در طی چند سال اخیر به یکی از مهم ترین دلایلی تبدیل شده که افراد ترجیح می دهند خانه های ویلایی را خریداری و اجاره نکنند.

تعریف آپارتمان نشینی

فرهنگ لغت فرانسوی آپارتمان نشینی را تحت عنوان یک واحد مستقل در ساختمانی بلند که بیش از 4 طبقه باشد و کارکردی اداری و یا مسکونی داشته باشد تعریف می نماید.

مزایا و معایب آپارتمان نشینی

همان گونه که پیش از این در خصوص مزیت ها و معایب خانه های ویلایی و سکونت در آنها با شما صحبت کردیم در این بخش قصد داریم تمامی موارد مرتبط با آپارتمان نشینی را نیز آنالیز کرده و شما را در بحث انتخاب برترین محل سکونت هدایت نماییم.

مزیت های آپارتمان نشینی

امنیت بسیار بالا

امروزه با بالا رفتن بزهکاری آپارتمان نشینی برای بسیاری از افراد انتخاب بسیار خوبی شده است. وجود لابی من 24 ساعته همراه با نگهبانی های سرسخت و دوربین های مداربسته سبب شده از سارقین نتوانم به راحتی وارد خانه ها شده و وسایل ساکنین را سرقت کنند.

مدیریت و وجود قوانین معین

معمولاً در تابلو اعلانات آپارتمان ها موارد و قوانین ذکر شده در هیئت مدیره را به صورت مکتوب یادداشت می کنند که همین امر نیز سبب می گردد تمامی اهالی ساختمان با تبعیت از این قوانین رفاه دیگر ساکنین را تضمین کنند. بسیاری از افراد این قوانین را یکی از مزیتهای آپارتمان نشینی تلقی کرده و از آنها استقبال می کنند.

مدیریت ساختمان | برترین روش مدیریت ساختمان چیست؟

وجود امکانات بالا

امروزه آپارتمانها به منظور اینکه بتوانند رفاه ساکنین را تضمین کنند امکانات متعددی را برای آنها فراهم می نماید. از جمله مهم ترین امکانات پارکینگ اختصاصی، استخر و جکوزی، خشکشویی مختص به ساختمان و در بعضی از ساختمان های لاکچری کافی شاپ و رستوران است.

بالا بودن عمر سازه

بر اساس برآرودهای انحام گرفته عمر سازه های ساختمانی نسبت به خانه های ویلایی بسیار بیشتر و طولانی تر می باشد. در کشورهای پیشرفته مانند آلمان و ایالات متحده ساختمان های ساخته شده حتی 80 سال را نیز گذرانده اند و هنوز کاربری مسکونی و گاهی اداری دارند.

پرداخت اشتراکی قبوض

با بالا رفتن هزینه انرژی در داخل کشور پرداخت قبض ها نیز به یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد تبدیل شده است. در طی سال های گذشته ساختمان های بلند قامت با اشتراکی کردن هزینه آب و گاز کوشش کرده اند این هزینه ها را به حد زیادی کاهش دهند.

معایب زندگی در آپارتمان

همچون تمامی ساختمان ها ، زندگی در آپارتمان نیز برای خود مسائل بسیاری به همراه دارد. در این بخش نیم نگاهی به عمده ترین مسائل می اندازیم.

محدودیت نگهداری از حیوانات

همانگونه که پیشتر گفته شد نگهداری از حیوانات امروزه به یک فرهنگ تبدیل شده است و افراد کوشش می کنند برای بالا بردن کیفیت زندگی خود از حیواناتی همچون سگ و گربه مراقبت کنند. این مسئله در آپارتمان ها و برج ها با مسائل بسیاری همراه می باشد.

عدم امکان تغییر سبک خانه و بازسازی

از آنجایی که در برج ها و آپارتمان مقررات معینی در نظر گرفته می گردد امکان تغییر دکوراسیون خیلی امکان پذیر نمی باشد.

وجود تنها یک پارکینگ

امروزه خانواده ها بیش از یک خودرو در خانه دارند و از این رو وجود تنها یک پارکینگ به تنهایی می تواند برای بسیاری از آن ها مشکل بزرگی به حساب آید.

تفاوت های فرهنگی

در یک آپارتمان ممکن است از هر قوم و نژادی ساکن باشند که این تنوع فرهنگی می تواند مسائل بسیاری را برای ساکنین رقم بزند ولی در صورت اینکه هر یک از ساکنین قوانین را رعایت کنند این مسئله خیلی درد سر ساز نخواهد شد.

فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه داری ،آداب و قوانین

مطالب بیشتر

چهار دیواری اختیاری! لفظی که در زندگی آپارتمان نشینی جایی ندارد

در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت گردد؟

منبع: هومتیک

به "مزایا و معایب خانه ویلایی و آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب خانه ویلایی و آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید