یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور هنری وزارتخانه اطلاع داد.

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی برگزار می گردد

حسین فرخنده اظهارکرد: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و فراوری آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) است.

وی از جمله اهداف این جشنواره را اشاعه فرهنگ منور رضوی به وسیله هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) و بسط و توسعه هنر دینی دانست.

وی با اشاره به موضوع جشنواره گفت: آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط دنیا و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن های رضوی از محورهای جشنواره است.

فرخنده با بیان اینکه این جشنواره از سه بخش تشکیل شده است گفت: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی هم شامل عکس های و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا ع (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه هم عکس های با موضوع دلتنگی برای امام رضا(ع) در ایام کرونایی، توسل به امام رضا (ع)برای بیماران کرونایی و . ..است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه مندان از سراسر کشور آزاد است گفت: اثر ارسالی نباید در هیچ کدام از سنوات گذشته جشنواره های رضوی انتخاب شده باشد و در صورت تعیین شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد.

وی اظهار با اشاره به اینکه آخرین مهلت دریافت آثار 15 بهمن ماه امسال و داوری و ارزیابی آثار 20 بهمن ماه است، گفت: مراسم پایانی جشنواره نیمه اول اسفندماه امسال خواهد بود.

به گزارش وبلاگ تاوافی، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فرخنده گفت: علاقه مندان اثر خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره خراسان شمالی. بجنورد. میدان مادر. خیابان تربیت. مجتمع فرهنگی و هنری گلشن ارسال نمایند و یا با شماره تلفن های 05832235330 و 09153844683 دبیر تخصصی جشنواره احسان کمالی تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است؛ علاقمندان می توانند برای دریافت فراخوان به پورتال اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید