بحران مالی چین نزدیک است؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، سه بانک بزرگ چین اعلام کردند که وام دهندگان این کشور در امسال با موارد مخالف متعددی روبرو هستند که شامل همه گیری، سیاست جهانی و آشفتگی داخلی در صنعت املاک و مستغلات است.

بحران مالی چین نزدیک است؟

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس نیوز، بانک سازندگی چین (CCB) گفت: صنعت بانکداری چین با محیط تجاری پیچیده تر و شدیدتر روبرو است.

چهارمین بانک چین (BoC) از نظر دارایی نیز گفت: اپیدمی جهانی به تکرار ادامه خواهد داد، سیاست های تسهیل کننده اقتصاد های پیشرفته کنار گذاشته می گردد و درگیری های ژئوپلیتیکی تشدید خواهد شد.

در همین حال، رئیس بانک ارتباطات چین (BoCom) گفت که ارائه سود رضایت بخش برای این بانک در امسال سخت است.

چین در حال مبارزه با افزایش مجدد عفونت های کروناویروس در بعضی از بزرگ ترین شهر های خود است که منجر به قرنطینه های جزئی و کامل شده است که به گفته تحلیلگران، اقتصاد را با مشکل روبرو خواهد نمود.

نیکلاس ژو، تحلیلگر بانکی در مودیز (شرکت خدمات اقتصادی و تجاری آمریکایی) گفت: تاثیر اصلی این موارد بر بانک ها افزایش معوقات وام ها در میان بخش های خدماتی خواهد بود.

وی اضافه نمود: این صنایع شامل عمده فروشی و خرده فروشی، سفر های تفریحی و سایر خدمات اختیاری مصرف کننده است.

هشدار های بانک ها در خصوص منظره سخت در کنار ارقام سود خالص کل سال از سه وام دهنده ارائه شد که برآورد ها را شکست داد.

در بانک چین، سود کل سال 12.3 درصد افزایش یافت و به 216.6 میلیارد یوان رسید که بالاتر از برآورد 199.1 میلیارد یوان 17 تحلیلگر است.

در بانک سازندگی نیز همین داستان بود، جایی که سود خالص کل سال 11.6 درصد افزایش یافت و به 302.5 میلیارد یوان رسید، در حالی که 21 تحلیلگر 293.1 میلیارد یوان تخمین زدند.

نسبت تسهیلات غیرجاری در بانک سازندگی در انتها سال در مقایسه با 1.51 درصد در سه ماه قبل به 1.42 درصد کاهش یافت، در حالی که در بانک چین این نسبت در انتها سال 1.33 درصد و در انتها سپتامبر 1.29 درصد بود.

حاشیه سود خالص، معیاری کلیدی برای سودآوری بانک، برای بانک چین نسبت به سه ماه قبل در 1.75 درصد ثابت بود، در حالی که در بانک سازندگی از 2.12 درصد در سه ماه قبل به 1.94 درصد در انتها سال کاهش یافت.

منبع: فرارو

به "بحران مالی چین نزدیک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مالی چین نزدیک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید