دیدگاه های عبدالملکی درباره منطقه ها آزاد، تشکیل منطقه ها آزاد تازه سرعت می گیرد

به گزارش وبلاگ تاوافی، پس برکناری سعید محمد بعد از حدود یک سال از سمت دبیری شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی، این شورا به مدت یک ماه به وسیله سرپرست (نصرالله ابراهیمی) اداره شد تا قرعه این سمت به نام حجت الله عبدالملکی، وزیر پیشین کار دولت سیزدهم افتاد.

دیدگاه های عبدالملکی درباره منطقه ها آزاد، تشکیل منطقه ها آزاد تازه سرعت می گیرد

عبدالملکی که عصر روز گذشته از سوی وزیر اقتصاد معارفه شد، در دولت قبل چندین توییت در مورد منطقه ها آزاد در صفحه شخصی خود منتشر نموده بود.

برای مثال، عبدالملکی در رشته توییتی اعلام نموده بود که منطقه ها آزاد لطمه بزرگی به عملکرد و فرهنگ ­- مالی کشور بوده! انتظار می رفت مجلس در برابر خواسته غیرمنطقی افزایش هفت منطقه آزاد نو مقاومت کند. منطقه ها آزاد که قرار بوده قطب صادرات کشور باشند، به درگاه فراخ واردات کالاهای خارجی واز آن بدتر، پمپاژ فرهنگ مصرفی غربی شده! تنها به این شرط قابل قبول می تواند باشد که در اصلاح قانون منطقه ها آزاد منبع درآمدی منطقه ها از واردات به صادرات تبدیل گردد! جای نمایندگان محترم بودم مصلحت کشور و آخرت خودم رو به دنیای دیگران نمی فروختم. نمایندگان با تصویب اشتباه فردای قیامت گیرن!

وی بعلاوه در توییتی دیگر با انتشار تصویر نوشیدنی های خارجی نوشت: رشد بی حساب و کتاب منطقه ها آزاد یک نتیجه اش این می گردد که در جایی مثل بشاگرد هم گاهی باید مدت ها پی یک نوشیدنی ایرانی بگردی!

در رشته توئیتی دیگر عبدالملکی، دولت و نمایندگان مجلس را خطاب قرار داده و نوشته بود که دولت محترم، نمایندگان محترم، با سلام، ایجاد هشت منطقه آزاد نو را با همکاری هم تصویب کردید، دمتان گرم، از اختیاراتی که مردم در اختیارتان گذاشتند استفاده کردید! اما وجدانا نام اقتصاد مقاومتی روی آن نگذارید. ارادتمند.

منطقه ها آزاد، موتور محرک توسعه اقتصاد کشور

این در حالی است که عبدالملکی روز گذشته در مرنام معارفه خود و در نشست با معاونین و مدیران مجموعه منطقه ها آزاد، از منطقه ها آزاد به عنوان موتور محرک توسعه اقتصاد کشور نام برده و گفته که مجموعه دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی از بخش های مهم مالی کشور و دولت محسوب می شوند و رئیس محترم جمهور نیز نسبت به این منطقه ها حساسیت ویژه ای دارند.

البته وی عنوان نموده که به طور کلی گلایه هایی در مورد عملکرد منطقه ها آزاد وجود دارد، مثل اشکالاتی که در بسیاری از نظام های مالی کشور با آن روبرو هستیم، اما در مقابل این اشکالات، ظرفیت های قابل اعتنایی است.

بعلاوه دبیر نو شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی، در مورد ایجاد منطقه ها آزاد نو گفت: فصل الخطاب قانون است و با توجه به تصویب قانونگذار، حتماً تسریع خواهد شد.

حال باتوجه اینکه عبدالملکی خود مستقیما مسئولیت این منطقه ها را برعهده گرفته است و بعلاوه اهمیت منطقه آزاد در زمینه های گمرکی و تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری و ... برای کشور و اینکه این منطقه ها می توانند پلی به سوی دنیا خارج و موجب آزادی مبادلات تجاری کشور باشند و تجارت داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهند، باید دید چه دیدگاه و عملکردی در پیش خواهد گرفت تا جذابیت این منطقه ها برای گردشگران و سرمایه گذاران افزون گردد و سهم خود را در رشد و توسعه مالی کشور ایفا نماید.

منبع: گردشبان

به "دیدگاه های عبدالملکی درباره منطقه ها آزاد، تشکیل منطقه ها آزاد تازه سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه های عبدالملکی درباره منطقه ها آزاد، تشکیل منطقه ها آزاد تازه سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید