برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز

به گزارش وبلاگ تاوافی، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در نیمه اول آبان سال جاری در تبریز برپا می گردد.

برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز

آقای علیزاده گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان آذربایجان شرقی و 6 استان همجوار به عنوان منطقه 5 مُعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نیمه اول آبان سال جاری در تبریز برپا می گردد.

وی اضافه نمود: در این نمایشگاه حدود 70 اثر متعلق به 40 نفر از همسران و بچه ها شهدا، جانبازان و آزادگان و بعلاوه همسران و بچه ها جانبازان (همه درصدها) و آزادگان ساکن در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان در رشته های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: ایثار و شهادت، ایثار و بصیرت، ایثارگران و انقلاب اسلامی، ایثار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، زنان ایثارگر، ایثار در جبهه مقاومت، ایثارگران و جنگ نرم، ایثارگران و آسیب های اجتماعی از محور های آثار این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام نمایشگاه تبریز، صاحبان آثار برتر به عنوان هنرمندان ایثارگرِ منتخب، برای شرکت در نمایشگاه کشوری هنر های تجسمی شاهد و ایثارگر که دی سال جاری برپا می گردد معرفی خواهند شد.

آقای علیزاده گفت: شناسایی استعداد های هنری و ادبی و ارتقای سطح هنری و علمی هنرمندان ایثارگر، معرفی آثار هنری و ادبی به منظور شناساندن چهره های برگزیده هنری ایثارگر به جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت های ایثارگران، جریان سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، فعال سازی ظرفیت ها برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری و معرفی ویژگی ها، سیره معنوی فضایل اسوه های ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه هنر های تجسمی است.

وبلاگ تاوافی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید