برگزاری نمایشگاه کرشمه نی در فرهنگسرای خاوران

به گزارش وبلاگ تاوافی، نمایشگاه نقاشی خط محمد صفرپور با عنوان کرشمه نی تا آخر آبان ماه پذیرای علاقمندان به این هنر است.

برگزاری نمایشگاه کرشمه نی در فرهنگسرای خاوران

به گزارش وبلاگ تاوافی، در گالری شماره یک فرهنگسرای خاوران 40 اثر نقاشی خط این هنرمند 59 ساله گرگانی به نمایش گذاشته شده است.

خطاشی یا نقاشی خط شیوه ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصرایرانی که بعضی خوشنویسان و نقاشان ایرانی آن را در دهه های سی و چهل شمسی به علاقمندان این دو عرصه، عرضه کردند. خطاشی به نوعی ترکیب نقاشی و خوشنویسی فارسی است

صفرپور که 10 سال است به طور حرفه ای و تمام وقت کار نقاشی خط را دنبال می نماید، برای این تابلوها گاهی تا روزی 17 ساعت زمان گذاشته است. وی می گوید: کشیدن بعضی از تابلوهای روی بوم تا 25 روز زمان برده است.

این هنرمند خوشنویس در معرفی نمایشگاه خود نوشته است: نمایشگاهکرشمه نی، توضیح هم صحبتی با حروف است از دوری ها و دیری ها و تاکید می نماید: علت انتخاب نام کرشمه نی برای این نمایشگاه آن است که کشیدن نازِ نی به حرف ختم می گردد و البته این نی، نماد انسان دور افتاده از نیستان ازلی است و حروف پل ارتباطی ما با دورترین و نزدیک ترین مفاهیم انسانی و معنوی است.

صفرپور می افزاید: در هم آمیختن حروف کلمه می سازد، ولی این حروف در دل تکثر خویش وحدتی دارند که سعی نموده ام در تابلوهای به نمایش گذاشته شده، تا حد ممکن مخاطب را با همین وحدت روبرو کنم.

نمایشگاه کرشمه نی هر روز، از ساعت هشت صبح تا 6 بعدازظهر پذیرای علاقمندان به این هنر نوپاست.

نشانی فرهنگسرای خاوران: تهران، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد

منبع: همشهری آنلاین

به "برگزاری نمایشگاه کرشمه نی در فرهنگسرای خاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه کرشمه نی در فرهنگسرای خاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید