تاثیر فوق العاده خمیردندان و دهانشویه در مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ تاوافی، نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که خمیردندان های حاوی روی و دهان شویه حاوی کلرید ستیل پیریدینیوم (CPC)، ویروس عامل بیماری کروناویروس را به میزان 99.9 درصد خنثی می نمایند.

تاثیر فوق العاده خمیردندان و دهانشویه در مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ تاوافی از ایسنا، این مطالعات بخشی از یک برنامه تحقیقاتی شرکت کلگیت (Colgate) است که شامل مطالعات بالینی در میان افراد آلوده برای ارزیابی تاثیر محصولات مراقبت از دهان در کاهش مقدار ویروس کرونا در دهان و به طور بالقوه کاهش سرعت انتقال ویروس کووید 19 می گردد.

مطالعات آزمایشگاهی دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز (Rutgers-NJMS)، بخشی از برنامه تحقیقاتی کلگیت است که نشان می دهد، خمیردندان های حاوی روی یا استانوس و دهان شویه با فرمول های ستیل پیریدینیم کلراید، ویروس عامل بیماری کووید 19 را به میزان 99.9 درصد خنثی می نمایند.

در مطالعات آزمایشگاهی که با محصولات کلگیت اجرا شده است تعیین شد، خمیردندان های کلگیت توتال (Total) و مریدل (Meridol) پس از 2 دقیقه 99.9 درصد ویروس کرونا را خنثی کردند و دهان شویه های کلگیت پلکس (Colgate Plax) و کلگیت توتال به طور مشابه بعد از 30 ثانیه در برابر ویروس موثر بودند.

شایان ذکر است، این مطالعات با مشارکت موسسه تحقیقات بهداشت عمومی دانشکده پزشکی (Rutgers New Jersey) و آزمایشگاه های امنیت زیستی منطقه ای انجام شد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که بعضی از خمیردندان ها و دهان شویه ها می توانند با کاهش موقت مقدار ویروس دردهان به کاهش انتشار سارس-کوو-2 (SARS-CoV-2)، ویروس عامل کووید-19 یاری نمایند. بر اساس اظهارات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده، ویروس به وسیله قطرات تنفسی یا ذرات کوچک تولیدشده در هنگام سرفه، عطسه، آواز، مصاحبه و یا تنفس فرد آلوده پخش می شوند.

دکتر ماریا رایان، مدیر کلینیک کلگیت گفت: ما در مراحل اولیه تحقیقات بالینی هستیم، اما نتایج اولیه آزمایشگاهی و بالینی ما بسیار امیدوارنماینده است. درحالی که مسواک زدن و شستشو روشی برای محافظت کامل از فرد در برابر عفونت نیست، اما ممکن است به کاهش انتقال و کاهش سرعت انتشار ویروس یاری کند و مزایای استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر دست را داشته باشد.

این تحقیق توسط دکتر دیوید آلند، مدیر مرکز بیماری های عفونی و مرکز پاسخگویی کووید 19 و آمادگی همه گیر به همراه دکتر پرادیپ کومار و ریکاردو روسو انجام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بزاق می تواند حاوی مقادیری ویروس مانند آنچه در بینی و گلو دیده می گردد، باشد بنابراین ویروس سارس- کوو-2 از دهان نیز انتقال می یابد، به ویژه در افرادی که کووید-19 بدون علامت دارند و سرفه نمی نمایند. این مورد نشان می دهد که کاهش ویروس در دهان می تواند به جلوگیری از انتقال این بیماری با محصولات مراقبت از دهان یاری کند.

مطالعات آزمایشگاهی کلگیت شامل 50 بیمار مبتلابه کووید 19 بستری شده در بیمارستان است و محققان قصد دارند یافته های خود را در ماه دسامبر به اشتراک بگذارند. مطالعات تحقیقات بالینی اضافی با پشتیبانی کلگیت در خصوص خمیردندان و دهان شویه ها در مراحل اولیه در دانشگاه راتگرز، انستیتوی آلبرت انیشتین در سائوپائولو، برزیل و دانشگاه کارولینای شمالی در دانشکده دندانپزشکی چپل هیلز آدامز (Chapel Hill Adams) با حدود 260 شرکت نماینده مبتلابه کووید 19 انجام می گردد.

دکتر رایان گفت: کلگیت با محققان زیادی در سرتاسر دنیا برای انجام تحقیقات بالینی برای کشف پتانسیل محصولات مراقبت از دهان برای کاهش بارهای ویروسی خوراکی به عنوان راهبردی برای کاهش خطر همکاری می نماید و فکر می کنیم که مراقبت از دهان و دندان در کنار اقدامات پیشگیرانه دیگر در مبارزه با همه گیری دنیای نقش دارد.

دکتر مارک ولف، مدیر دندانپزشکی پن در دانشگاه پنسیلوانیا گفت: با این همه گیری هرچه اطلاعات بیشتری در خصوص ویروس داشته باشیم، می توانیم در مبارزه با آن پیروز تر باشیم، بنابراین من از دیدن تحقیقات چشمگیر مانند تحقیقات کلگیت هیجان زده می شوم. ما باید اقدامات احتیاطی توصیه شده توسط مقامات را ادامه دهیم و با این مطالعات ممکن است راه دیگری برای مقابله با انتقال بیماری در افراد به ویژه در بخش دندانپزشکی حاصل گردد و پیشرفت مهمی محسوب می گردد.

کلگیت متعهد است که در علم پیشگام گردد و اطمینان حاصل کند که محصولات آن چالش های سلامتی را رفع و نیازهای مشتریان را برآورده می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "تاثیر فوق العاده خمیردندان و دهانشویه در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فوق العاده خمیردندان و دهانشویه در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید