تعبیر خواب بلند شدن مو - موی بلند در خواب چه مفهومی دارد؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، تعبیر خواب بلند شدن مو به گفته معبرین غربی نشان از تمرکز و تفکر عاقلانه روی مسائل و کارهای پیش روی فرد بیننده خواب دارد. با تعبیر خواب دیدن موی بلند با ادامه این مطلب همراه باشید.

تعبیر خواب بلند شدن مو - موی بلند در خواب چه مفهومی دارد؟

وبلاگ تاوافی | سرویس سرگرمی - به گفته معبرین امروز مو نمادی از افکار و یا بیانگر نگرش شما به زندگی است. به طور مثال موی پیچیده در هم خبر از پیچیدگی کارها و سردرگمی در زندگی را می دهد و شانه کردن موها نشانه ای از تغییر در رفتار و آرزوهایتان است. البته معبرین اسلامی موی سر را برای زنان در خواب نمادی از زیبایی و زینت و برای مردان دلیلی بر غم می دانستند. با آنالیز روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب ها به این موضوع پرداخته است.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب

تعبیر خواب بلند شدن مو

معبرین اسلامی به مانند ابن سیرین و حضرت دانیال تعابیری را برای دیدن خواب گیسو بیان نموده اند. در لغت نامه دهخدا گیسو به معنای موی بلند ذکر شده و بنابراین می توان از این تعابیر به عنوان تعبیر خواب موی بلند یا بلند شدن مو یاد کرد.

ابن سیرین می گوید: تعبیر گیسو برای کسانی که گیسو دارند (مثلاً زن ها)، عزت و جاه بوده و برای ثروتمندان مال و اموال است. اگر شخصی صوفی در خواب ببیند که گیسو دارد، محب و دوستار اهل بیت پیغمبر (ص) خواهد بود. اگر شخصی درویش مسلک در خواب ببیند موی سرش دراز شده است، دین و ایمان درستی دارد، ولی اگر درویش مسلک نباشد، گرفتار غم و اندوه می گردد.

حضرت دانیال (ع) می فرمایند: اگر شخصی عادی و معمولی که پادشاه نیست در خواب ببیند که موی سرش پرپشت و انبوه شده است، دچار غم و اندوه می گردد، ولی اگر پادشاه باشد، لشکرش زیاد می گردد.

مطیعی تهرانی در رابطه با تعابیر معبرین کهن اینگونه بیان می نماید که داشتن گیسو و موی بلند بستگی به رسم زمانه داشته و به طور مثال در زمان صفویان، مردان علوی موی بلند گذاشته و دیدن رویایی به این صورت نشان از عزت و دوستی با اهل بیت داشته است و به همین دلیل برای مردان حکمی کلی نمی توان یافت. اما برای زنان موی بلند همیشگی بوده و عزت، آبرو و احترام خانوادگی را به همراه دارد.

اگر زنی در خواب ببیند گیسوی آراسته و بلند دارد نیکو است و خبر از این است که در خانواده و نزد شوهر عزیز و محترم تر خواهد شد.

به طور کلی برای مردان نیز موی بلند و گیسو آبرو و شان و جاه و مقام است ولی اگر موی خویش را کوتاه ببیند دلیل بی آبرویی و تنزل شان و مقام نیست زیرا رسم کنونی این است که مردان گیسو نمی گذارند.

به تعبیر معبرین غربی اگر در خواب خود دختری را دیدید که موهایش به سرعت در حال رشد کردن است نشان از نقشه ها و برنامه های شما در زندگی دارد که در واقعیت نمی توانید به آن ها برسید.

تعبیر خواب موی بلند

به تعبیر معبرین غربی، اگر فردی خود را در خواب با موهای بلند ببیند نشانی مثبت در زندگی اوست. در بیننده خواب قابلیت دستیابی به آروزها و اهدافش را دارد و تنها نیازمند یک تحریک در این باره است. دیدن موی بلند در خواب نشان از یک سفر دارد. اگر موی بلند و زیبایی را در خواب دیدید بدین معنی است که از سلامتی برخوردارید. موی بلند همچنین نماد ثروت است.

کارل گوستاو یونگ دیدن موی بلند در خواب را نشان از تمرکز و برنامه ریزی برای کاری یا موقعیتی که در آن قرار گرفته اید می داند. در واقع این خواب به این معنی است که از قبل تصمیم گرفته و بی گدار دست به هرکاری نمی زنید.

تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا موی بلند را نمادی از آزادی می داند. البته در بعضی از خواب ها و افراد او موی بلند را نشانه ای از سهل انگاری فرد رویابین دانسته و در خصوص زنان اشاره به حفظ دخترانگی ایشان دارد.

لوک اویتنهاو می گوید: موی بلند نشانه قدرت است.

تعبیر خواب موی بلند مرد

معبرین غربی گفته اند: اگر مردی در خواب ببیند که مویش همانند زنان بلند شده، از وقوع یک فریبکاری در زندگی اش خبر می دهد. اگر بیننده خواب نتوانست موی خود را شانه کند یا شانه در حین شانه کردن مو شکست، نماد مسائل پیش روی صاحب خواب در زندگی اوست.

منابع:

کتاب بانک جامع تعبیر خواب

کتاب فرهنگ تفسیر رویا

تعبیرستان

خواب و رویا

منبع: setare.com

به "تعبیر خواب بلند شدن مو - موی بلند در خواب چه مفهومی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب بلند شدن مو - موی بلند در خواب چه مفهومی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید