تنظیم گری و تسهیل گری مهم ترین فعالیت قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی

به گزارش وبلاگ تاوافی، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش، گفت هدف گذاری شده تادر این قرارگاه، اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری انجام دهیم و فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق پیدا کند.

تنظیم گری و تسهیل گری مهم ترین فعالیت قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی

حمیدرضا خان محمدی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار گردید، اظهار کرد: هدف گذاری شده تا در این قرارگاه کار تنظیم گری و تسهیل گری انجام دهیم و فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم الگوی مطلوب تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران عدالت محوری در حوزه آموزش است.

مشاور وزیرآموزش و پرورش، تاکید نمود: با توجه به اینکه عدالت همه جانبه در دستورکار واقع شده است، تنها به تامین فضا، امکانات آموزشی، لوازم التحریر، تغذیه و ... پرداخته نمی گردد.

خان محمدی پیگیری مسائل مدارس مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها را از اولویت های قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی، برشمرد و توضیح داد: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی در مدارس سنگی وکانکسی با مشارکت جامعه خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه واقع شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نصیب آموزشی برابر وعدالت تربیتی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: نگاه ویژه ای به نقاط محروم و مرزی خواهد شد و برای حل معضلات دانش آموزان در این استان ها با گروه های جهادی، خیریه ای و مردمی، هماهنگ هستیم و کوشش خواهیم کرد تا عدالت تربیتی را در دورترین نقاط کشور نیز اجرایی کنیم چراکه توجه به نقاط مرزی و محرومیت زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین منطقه ها مرزی، عشایری و روستایی از اولویت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه عدالت تربیتی ناظر به تأمین شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی رایگان به آموزش برای همه دانش آموزان است، گفت: عدالت تربیتی ناظر به کیفیت مطلوب در آموزش و فعالیت های فرهنگی و پرورشی است و در پی اجرایی سازی اصل اعتدال در جریان تربیت است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تنظیم گری و تسهیل گری مهم ترین فعالیت قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم گری و تسهیل گری مهم ترین فعالیت قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید