فراوری حسگر های زلزله برای اولین بار در ایران

به گزارش وبلاگ تاوافی، سیف پور ابوالحسنی گفت: حسگر های زلزله برای اولین بار در ایران فراوری شده اند که تا کنون در انحصار کشور های آمریکا، کانادا، انگلستان و سوئیس بوده اند.

فراوری حسگر های زلزله برای اولین بار در ایران

وبلاگ تاوافی- مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فراوری سایزمومیتر یا حسگر سرعت امواج ناشی از زلزله (زلزله نگار) و حسگر شتاب امواج ناشی از زلزله (شتاب سنج) از خسارات پس از وقوع زمین لرزه جلوگیری می نماید. موضوعی که در مبحث ارتقای تاب آوری ملی، پیش بینی و هشدار سریع زلزله، سیستم های هوشمند قطع گاز و آب و برق در زمان لرزه خیزی مهم بوده و تخمین خسارت و در پایش شرایط ساختمان کاربرد داشته است؛ بنابراین نقش کلیدی در کاهش هزینه کرد ملی در تامین تجهیزات با فناوری بالا ایفا خواهد نمود.

تجهیزات این شرکت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله از ارکان زلزله شناسی کشور است. از مهمترین پروژه های این مرکز، مانیتورینگ زمین لرزه های نیروگاه هسته ای بوشهر بوده که بخش عمده تجهیزات مورد استفاده به وسیله پژوهشگاه بین المللی در این پروژه متعلق به این شرکت لرزه نگار است.

او گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز از استفاده کنندگان تجهیزات شرکت ما است. بخش مهمی از شبکه لرزه نگاری تهران و سامانه های هشدار سریع آن از فراوریات این شرکت هستند. تجهیزات این مجموعه برای مانیتورینگ سد های بزرگ کشور مورد استفاده قرار گرفته و سد های کرخه، سیمره، کارون 3، کارون 4، رودبار لرستان، سردشت، البرز، بختیاری، زیردان، جره، گتوند و داریان از جمله استفاده کنندگان تجهیزات و خدمات این مجموعه هستند.

تجهیزات این شرکت تا کنون دو بار پیروز به اخذ تاییدیه از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شده اند.

طرح های تامین تجهیزات شبکه رفتارنگاری سد چمشیر، سیمره، گتوند، سردشت، داریان، البرز و جره در حال اجرا هستند.

پایش و مانیتورینگ سازه های سازمان بنادر و کشتی رانی کل کشور از جمله طرح هایی هستند که برای اولین بار در این شرکت در حال توسعه و تکمیل اند.

وبلاگ تاوافی علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری حسگر های زلزله برای اولین بار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری حسگر های زلزله برای اولین بار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید