حفاری تونل خط چهار به زودی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه تا کنون 11 کیلومتر از تونل خط سه قطار شهری در جبهه شرقی صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر تنها دو کیلومتر ازحفاری تونل خط سه در جبهه شرقی باقی مانده است که تا انتها سال 1400 به اتمام خواهد رسید.

حفاری تونل خط چهار به زودی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، کیانوش کیامرز درخصوص برنامه ریزی های صورت گرفته برای احداث خطوط قطار شهری در سال 1400 اضافه نمود: با وجود شرایط موجود مالی کشور خوشبختانه اکنون کارگاه های عمرانی سه خط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد فعال هستند.

وی اضافه نمود: اکنون عملیات اجرایی احداث دسترسی باقی مانده از ایستگاه الندشت خط دو با سرعت مناسب در حال اجرا و طبق زمانبندی اواخر خرداد یا اواسط تیرماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه احداث ایستگاه سلامت خط دو قطار شهری نیز به عنوان آخرین پازل خط دو از نظر سازه به خاتمه رسیده است، اظهارکرد: درحال حاضر نیز به دنبال انعقاد قرارداد تجهیز و معماری ایستگاه سلامت هستیم که با هزینه ای حدود 120 میلیارد تومان اجرایی می گردد.

کیامرز به اقدامات در حال اجرا خط سه قطار شهری مشهد اشاره و گفت: تا امروز 11 کیلومتر از حفاری تونل خط سه درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا صورت گرفته و تنها 2 کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که تا خاتمه سال 1400 با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید.

وی توضیح داد: همچنین ادامه حفاری تونل خط سه در جبهه غربی نیز با توجه به انتقال دستگاه حفار به خط چهار قطار شهری به صورت NATM(توسط نیروی انسانی) به زودی از انتهای امیریه شروع می گردد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به اقدامات درحال انجام برای بهره برداری از فاز اول خط سه اشاره نمود و ادامه داد: فعالیت ها برای بهره برداری از 5.5 کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا خاتمهه امام رضا(ع) در 6 جبهه در حال اجرا است.

کیامرز گفت: براین اساس عملیات ایجاد دسترسی های جانبی و معماری بعضی از ایستگاه های این راستا شامل ایستگاه باب الجواد(ع)و خاتمهه امام رضا(ع) شروع شده است که برای این بخش به 2500 میلیارد تومان اعتبار در امسال احتیاج داریم.

وی در مورد شروع عملیات حفاری خط چهار قطار شهری مشهد، نیزاظهارکرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت ها برای شروع حفاری تونل خط چهار با ایجاد شفت ورودی و انتقال دستگاه حفار به محل حفاری در انتهای مهر مادر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اضافه نمود: مهمترین موضوع برای شروع حفاری تونل خط چهار برق رسانی به دستگاه حفار بود که این کار صورت گرفته و در کنار آن سگمنت های مورد احتیاج نیز برای مرحله اول سگمنت گذاری تونل فراوری شده است.

کیامرز در ادامه گفت: با توجه به فراهم شدن مقدمات کار، حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از انتهای مهرمادر به زودی شروع می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "حفاری تونل خط چهار به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری تونل خط چهار به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید