حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی، عضویت 750 مرکز در شبکه

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 750 مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود 16 هزار و 500 دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته ایم، گفت: برای هر فصل تخفیفاتی برای انجام فعالیت تحقیقاتی محققان در نظر گرفته شده که در برای فصل پاییز برای اساتید تخفیف 50 درصدی شده است.

حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی، عضویت 750 مرکز در شبکه

دکتر رضا اسدی فرد در گفت وگو با وبلاگ تاوافی فعالیت اصلی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را شامل دو مقوله دانست و اضافه نمود: یکی از این مقوله ها قرار دادن ظرفیت آزمایشگاهی موجود در این شبکه به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و آزمایشگاه های خصوصی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی دانشگاهی (رساله ها و تزهای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری) و تحقیقات صنعتی است.

وی ادامه داد: در این راستا این شبکه کوشش نموده تا در سراسر کشور کلیه ظرفیت های مناسب حوزه آزمایشگاهی را شناسایی و از آنها برای عضویت در این شبکه دعوت کند که در حال حاضر حدود 750 مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود 16 هزار و 500 دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته ایم.

اسدی فرد، مقوله دوم فعالیت این شبکه را معرفی اعضا و دستگاه های این شبکه دانست و ادامه داد: از این طریق محققان به راحتی می توانند تجهیزات آزمایشگاهی مورد نظر را جستجو نمایند و مرکز آزمایشگاهی خود را بیابند که به وسیله سایت این شبکه اطلاعات 16 هزار و 500 تجهیز آزمایشگاهی در دسترس عموم واقع شده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی تعداد آزمون های اجرا شده در این شبکه را حدود 50 هزار تست بیان کرد و یادآور شد: این تعداد شامل آزمون های تکراری نیز می گردد که با حذف آنها تعداد آزمون های اجرا شده بالغ بر 20 هزار آزمون است که برای محققان دانشگاهی و صنعتی ارائه شده است.

تسهیل گری اجرای آزمون برای محققان

وی خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل گری ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید به ویژه در این دوران که بودجه های دانشگاهی محدود است، از سوی معاونت علمی، یارانه و سوبسید خوبی به گروه های مختلف پژوهشی ارائه می گردد و در این راستا بر اساس اهدافی در هر فصل یکسری یارانه ها و اعتباراتی تعریف می گردد به گونه ای که در پاییز برای اعضای هیات علمی کشور اعم از اساتید وابسته به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد و هر فردی که بر اساس قوانین، استاد محسوب می گردد، برای آنها تخفیف 50 درصدی در شبکه آزمایشگاهی تعریف شده است.

به گفته وی این تخفیف تا سقف 4 میلیون تومان است، به این معنا که اگر استادی تا سقف 8 میلیون تومان خدمات آزمایشگاهی دریافت کند، 4 میلیون تومان از این هزینه ها از سوی معاونت علمی پرداخت خواهد شد.

اسدی فرد با تاکید بر اینکه مشابه این یارانه برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است، در این باره شرح داد: برای دانشجویان دوره دکتری تخفیف 50 درصدی و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یارانه 40 درصدی در نظر گرفته شده است، ضمن آنکه افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، اعم از اساتید و دانشجویان یارانه 90 درصدی برای آنها منظور خواهد شد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این خدمات در هر فصل اعمال خواهد شد، خاطر نشان کرد: بر این اساس هر عضو هیات علمی حدود 20 میلیون تومان از این طریق می تواند از خدمات این شبکه بهره مند شوند.

راه اندازی باشگاه مشتریان

وی با اشاره به راه اندازی باشگاه مشتریان در این شبکه، گفت: در این باشگاه بالغ بر 100 هزار فرد و شرکت حضور دارند که از این تعداد 95 هزار نفر فرد حقیقی هستند و 5 هزار شرکت دانش بنیان حضور دارند و از خدمات شبکه استفاده می نمایند.

اسدی فرد، با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان از تخفیف 50 درصدی برای استفاده از خدمات این شبکه برخوردار هستند، اظهار کرد: مزیت این شبکه این است که از نظر جغرافیایی در سراسر کشور پراکنده هستند، به گونه ای که در بیش از 80 شهر کشور آزمایشگاه های عضو این شبکه حضور دارند، ضمن آنکه این آزمایشگاه ها همه موضوعات و حوزه های علمی و تحقیقاتی اعم از فنی، مهندسی، پزشکی، کشاورزی و غیره را پوشش می دهند.

وی استفاده از توان بخش خصوصی را از دیگر مزایای این شبکه نام برد و اضافه نمود: 45 درصد از آزمایشگاه های عضو این شبکه از بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی، عضویت 750 مرکز در شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی، عضویت 750 مرکز در شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید