زاکانی: سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی را برای تهران دنبال می کنم

به گزارش وبلاگ تاوافی، شهردار منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تشریح اقدامات خود برای حل معضل آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی گفت: برای شهر تهران سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی را دنبال می کنیم.

زاکانی: سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی را برای تهران دنبال می کنم

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در تشریح اقدامات فوری خود برای حل دو چالش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی گفت: باید به سمت سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی حرکت کنیم که در آن دوچرخه، موتور، تاکسی، مینی باس، اتوبوس، مترو و مد های مختلف در یک ترکیب مشخص برای شهروندان مطلوبیت ایجاد کند.

وی افزود: باید این ترکیب در این سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی آسانی و سرعت دسترسی را برای رسیدن به مقصد به همراه داشته باشد تا مطلوبیت را برای شهروندان ایجاد کند ما در مجموعه شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد این مطلوبیت را ایجاد کنیم البته که کار سختی است.

وی ادامه داد: در کوتاه مدت 600 واگن مترو نیاز به اورهال دارد که اگر این کار انجام نشود این واگن ها از رده خارج خواهند شد و از سوی دیگر 146 واگن از رده خارج شده که باید بازسازی شود؛ قطعا این موارد اولویت های اول و جدی کار خواهند بود که در حقیقت بهره مندی از ظرفیت ها و زیرساخت موجود است.

وی تاکید کرد: باید از کاهش ظرفیت ها جلوگیری کنیم و از سوی دیگر ظرفیت های راکد را به میدان بیاوریم و همچنین نوسازی و توسعه واگن ها و خطوط مترو را در دستور کار قرار دهیم البته همه این اقدامات به صورت مرحله بندی خواهد بود و همانند این اقدامات برای اتوبوس، بی ار تی، اتوبوس های دوکابین و تاکسی هم دنبال خواهد شد. ما نیازمند چنین سیستمی هستیم که ظرفیت های مختلفی را درنظر بگیرد و با ایجاد شرایط منطقی برای جامعه مطلوبیت ایجاد کند و قطعا تحقق این مهم یک شبه روی نخواهد داد.

شهردار منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد مطلوبیت در سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی در تهران افزود: با تحقق این مهم زمینه ایجاد فرصت هایی برای تنفس و داشتن هوای پاک در شهر ایجاد می شود و برای داشتن هوای پاک باید این دو را به نام لازم و ملزوم یکدیگر داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "زاکانی: سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی را برای تهران دنبال می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی را برای تهران دنبال می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید