فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: 71 درصد تجهیزات این فاز از شرکت های داخلی تأمین شده است.

فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر ربیعی صبح روز جمعه (پنجم دی ماه) در آیین بهره برداری از واحد الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام از جمله طرح ملی وزارت نفت، اظهار کرد: مگاپروژه بیدبلند خلیج فارس هم در روزهای آینده با فرمان رئیس جمهوری گشایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست پتروشیمی ایلام در سال 93 به بهره برداری رسید، افزود: امروز زنجیره پتروشیمی ایلام را با طرح تولید اتیلن از گازها و میعانات گازی که از پالایشگاه گازی دریافت می کند و واحد گوگردزدایی به بهره برداری رسمی می رسند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی ایلام با مجموع رقم سرمایه گذاری 866 میلیون یورو اجرا شده است.

ربیعی با بیان اینکه عملیات نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام بدون حضور کارشناسان و شرکت های خارجی و به همت شرکت های ایرانی اجرا شده است، شرح داد: 71 درصد تجهیزات این فاز از شرکت های ایرانی و در داخل تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم پتروشیمی ایلام برای حدود 1300 نفر در زمان ساخت و 190 نفر به طور مستقیم و 650 نفر به طور غیرمستقیم در زمان بهره برداری اشتغال ایجاد کرده است، گفت: بیش از 90 درصد کارکنان پروشیمی ایلام بومی استان هستند.

ربیعی به طرح ها و برنامه های بسیار هلدینگ خلیج فارس و شرکت های زیرمجموعه برای توسعه صنایع پایین دستی اشاره و اظهار کرد: طرح تولید پلی پروپیلن از پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام در پایین دست این مجتمع در حال اجراست که 52 درصد پیشرفت دارد و محصول بسیار با ارزشی تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: ساخت یک پارک پلی پروپیلن در کنار این واحد پیش بینی شده است که خوراک آن را هلدینگ خلیج فارس تضمین می کند و با سرمایه گذاری یک هزار و 650 میلیارد تومان بخش خصوصی انجام می شود که ثروت آفرینی و اشتغالزایی بالایی را به وجود خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید