10 غذای آتشین هندی!

به گزارش وبلاگ تاوافی، با 10 غذای معروف هندی و دستور پخت آن ها آشنا شوید

شما در هر نقطه ای از جهان که باشید، می توانید یک رستوران را پیدا کرده و از غذاهای هندی آن سفارش دهید. به همین سادگی! البته در این میان نباید لذت آشپزی کردن در آشپزخانه و پخت غذا به وسیله خود را نادیده گرفت. می خواهیم 10 غذای محبوب و خوشمزه هندی را به همراه دستور پخت آن برای شما بگذاریم تا لذت پخت غذاهای هندی را در آشپزخانه خود امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

10 غذای آتشین هندی!

هند، با جمعیت یک میلیارد نفری، دومین کشور پرجمعیت جهان است، کشوری با مذاهب و فرهنگ های بسیار، ادویه های تند و رنگی، پارچه های ابریشمی و لطیف. غذا در فرهنگ هندی، عضوی خوشمزه، تند و بسیار خوش خوراک است. امکان ندارد شما به هر شهری سفر کنید و غذایی .مخصوص به آن شهر را نخورید، البته این موضوع دیگر فقط به شهرهای هند محدود نمی شود

مرغ کره ای

این غذا در سال 1950 برای اولین بار در دهلی طبخ شد و یکی از غذاهای محبوب هندی است که در سراسر جهان، جز غذاهای هندی سرو می شود. البته بسیاری از رستوران های جهان نسخه جعلی از این غذا را تهیه می کنند و به عنوان مرغ کره سرو می کنند. اگر مرغ کره شما با کشمش و سس گوجه فرنگی پر شده بود و طعمی شیرین داشت، شک نکنید که مرغ کره نخورده اید. برای تهیه این غذا شما به روغن زیتون، پیاز، سیر، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی و مرغ درسته احتیاج خواهید داشت. همچنین می توانید این غذا را به همراه نان، سالاد و یا کالی که نوعی عدس سیاه رنگ است، میل کنید.

مرغ کبابی هندی

اگر یک بار طعم مرغ کبابی هندی را بچشید، به جرات می توان گفت که محال است که عاشق آن نشوید و دوباره نخواهید که آن را بخورید. پیشنهاد می کنیم که حتما دستور پخت این غذا را ذخیره کنید چون حتما هوس خوردن مجدد آن را خواهید کرد.این غذا به شیوه سنتی در تنور و یا کوره پخته می شود. تکه های مرغ را چندین ساعت در مخلوط ادویه های مختلف و ماست می ریزند و بعد آن را کباب می کنند. رنگ نارنجی معروف این غذا، حاصل مخلوط زردچوبه و فلفل است که با همراهی بوی دودی آن واقعا اشتهای هر کس را تحریک می کند. پخت این غذا بسیار ساده و مواد اولیه آن در دسترس همه است، معمولا هم توصیه می شود که همراه با برنج باسماتی که با زردچوبه پخته شده است و به همراه چند تکه پیاز میل شود.

مرغ تکه ای با ادویه ماسالا

یک غذای تند از شمال هند که به جز فلفل، از ادویه های دیگر هم تشکیل شده است. تیکا به معنای تیکه کردن یا قطعه کردن است و مستقیما به شکل تکه ای مرغ ها اشاره دارد.شما برای تهیه این غذا به ماست تازه، قارچ خرد شده تازه، سیر له شده، سس مایونز، فلفل و آبلیمو، 1 مرغ سالم و ادویه ماسلا احتیاج دارید. نوع کبابی آن به همراه کرمی شیرین که بر روی آن ریخته می شود، از معروف ترین اشکال سرو این غذا است.این غذا را می توانید با نان پخته شده در تنور میل نمایید.

روغن جوش

نام دیگر این غذا، بره قرمز است و رنگ قرمزش از یک نوع قارچ کشمیری به وجود می آید.برای تهیه این غذا شما به 1 کیلوگرم گوشت بره، ماست، برگ خلیج، گل میخک، فلفل قرمز، دارچین، تخم کتان، پودر گشنیز، زیره، رب زنجبیل، پیاز و نمک دارید. بیشتر مردم وقتی رنگ فوق العاده قرمز و آتشین این غذا را میبینند فکر می کنند با تند ترین غذای هندی روبرو شده اند اما در واقع اینطور نیست و علاوه بر آن غذاهای ببسیار تندتری نیز وجود دارند.

کوفته مالائی

این غذا ترکیبی از کوفته و سس است و غذایی مناسب برا افرادی هست که دنبال جایگزینی مناسب برای غذاهای گوشتی و کبابی هستند. مواد تشکیل دهنده این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا، نخودفرنگی، ذرت شیرین است و حتی برای جایگزین کردن پنیر آن، میتوان از خمیر توفو استفاده کرد. مواد لازم برای تهیه این کوفته؛ سیب زمینی آب پز، سبزیجات مخلوط آب پز شده شامل هویج، لوبیا، نخودفرنگی، ذرت شیرین، پودر زیره، پودر گشنیز، آجیل خورد شده، کشمش و برای سس آن؛ روغن آفتابگردان، پیاز،خمیر سیر، رب زنجبیل، پودر گشنیز، زیره، خشخاش و آجیل خورد شده احتیاج است.

چول یا نخود و کاری

بیشترا تصور همه از کیک، شیرینی شیرین در ابعاد بزرگ و خامه ای است و حتما هم باید سرد یا با دمایی پایین سرو شود اما، این کیک با تمام کیک هایی که در عمرتان خورده اید یک فرق عمده دارد و آن فرق هم این است که این کیک کلاسیک از نخود درست شده است. این غذا از شمال هند آمده است و بر خلاف اسمش، مواد اولیه اش، کاملا مواد غذایی است که داخل یک خوراک استفاده می شود. برای درست کردن این غذا به نخود، روغن آفتابگردان، میخک، برگ خلج، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی، رب زنجبیل، پودر گشنیز، زیره، فلفل چیلی، زرد چوبه و ماسالا احتیاج دارید.

اسفناج و پنیر

محبوب ترین غذای هندی که با پنیر پخته می شود، اسفناج و پنیر است. این غذا، یکی از جایگزین های خوشمزه و گیاهی برای غذاهای گوشتی است. این غذا هم از شمال هند آمده و از جمله غذا های فوق العاده سالم محسوب می شود. همچنین شما می توانید خمیر توفو را جایگزین پنیر کنید.برای تهیه این غذا شما به اسفناج، برگ تازه ذغال اخته، روغن آفتابگردان، گوجه فرنگی، رب سیر، رب زنجبیل، پودر گشنیز، پودر زیره، زردچوبه و کره احتیاج دارید.

کالی دال(عدس سیاه)

عدس سیاه نوعی غذای هندی است که که از عدس سیاه درست می شود و برای پختن آن باید عدس را از یک شب پیش حتما خیس کنید. این غذا، از موادی ساده درست می شود و دستور پخت آسانی دارد. برای پخت این غذا به عدس سیاه، آب، روغن آفتاب گردان، زنجبیل، گوجه فرنگی، گشنیز، پودر چیلی و زیره سبز احتیاج دارید.

پاپدی چات

با محبوب ترین وعده نهار غذاهای هندی آشنا شوید. تقریبا هیچ کس در هند وجود ندارد که عاشق این غذا نباشد و محبوب همه افراد جامعه هندی و دوستداران غذای هندی در سرتاسر جهان است.در این غذا همه طعم ها با هم ادغام می شود، تند، شیرین ، شور وحتی گاهی هم تلخ. برای تهیه این غذا باید آرد، بذر پیاز، روغن آفتاب گردان، سیب زمینی، نخود،پیاز قرمز، گوجه فرنگی بزرگ، فلفل قرمز، نمک سیاه، فلفل قرمز، ماست تازه، نعناع و گشنیز احتیاج است.

نان

نان، یک عنصر مهم در غذاهای هندی است و در یک آشپزخانه هندی، هر چیزی که پیدا نشود اما نان حتما پیدا می شود. اگر چه نان به طور سنتی در تنور و یا کوره پخته می شود، ما انواع روش پخت نان وجود دارد. برای پختن سنتی ترین پخت نان هندی، شما به مخمر خشک، آب گرم، قند، آرد، نمک، ماست نعناع، روغن آفتابگردان و دانه پیاز احتیاج دارید.

منبع:thespruce.com

منبع: الی گشت

به "10 غذای آتشین هندی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای آتشین هندی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید