20 اشتباهی که هنگام تهیه سالاد هرگز نباید انجام دهید

به گزارش وبلاگ تاوافی، یک سالاد دلچسب و خوشمزه اثبات این است که تغذیه سالم لزوماً یک تجربه بدون لذت نیست. از طرف دیگر، یک سالاد بد اصلاً راضی کننده نیست و اغلب یک ساعت بعد شما را گرسنه می کند. بسیاری از رستوران ها سالادهای متنوع و خوبی ارائه می دهند اما اگر می خواهید پولتان را پس انداز کنید، هر روز با خرید سالاد برای ناهار حسابی حساب بانکی شما خالی می شود. خبر خوب این است که شما می توانید سالاد خانگی خود را به راحتی تهیه کنید و تهیه سالاد به هیچ عنوان سخت نیست فقط به شرطی که از اشتباهات متداولی که باعث خرابی سالاد شما می شود، خودداری کنید.

20 اشتباهی که هنگام تهیه سالاد هرگز نباید انجام دهید

اشتباهات رایج در تهیه سالاد

ما از متخصصان در مورد رایج ترین اشتباهات سالاد سوال کردیم و آنها نکات خود را در مورد اینکه در عوض چه کاری باید انجام دهید با ما به اشتراک گذاشتند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید و در کمترین زمان استاد تهیه سالاد خواهید شد.

آیا آماده استفاده از این نکات هستید؟

1. آغشته کردن برگ ها به سس

هرگز نباید چند ساعت قبل از سرو سالاد، میزان زیادی از سس را روی آن بریزید. این مورد به ویژه در صورت استفاده از سس های غلیظ بسیار مهم است.

نحوه رفع این مشکل: مواد دیگر داخل کاسه را سس بزنید و نه برگ ها. هنگام سرو برگ های کاهو را به سالاد اضافه کنید و هم بزنید.

2. در یک سالاد، مواد اولیه زیادی استفاده می کنید

بخشی از لذت تهیه سالاد این است که گزینه های بسیار زیادی وجود داشته باشد و احتمالاً یک دوره آزمایش و خطا وجود دارد تا اینکه یک سالاد خانگی را امتحان کنید. اما میشل مینار، وبلاگ نویس مواد غذایی و عکاس در Greedy Gourmet، هشدار می دهد که اگر بیش از حد مواد جدید را به طور هم زمان آزمایش کنید، نتیجه آن می تواند چیزی باشد که از آن متنفر هستید.

نحوه رفع این مشکل: مینار می گوید: هر بار یک ماده جدید به سالاد اضافه کنید تا بفهمید آیا آن را دوست دارید یا نه. به افزودن مواد جدید به صورت تک تک ادامه دهید تا بتوانید دقیقاً تعیین کنید کدام یک مقصر است اگر سالاد شما خوشمزه نمی شود.

3. خرد کردن سبزیجات با چاقو

آماندا تورس، سرآشپز اجرایی بازار عمومی پاولت در شیکاگو می گوید: اگر سبزی های خود را با چاقو خرد کنید، ممکن است سیاه شوند.

نحوه رفع این مشکل: تورس می گوید: هنگام تهیه سبزیجات، آنها را بجای خرد کردن با چاقو با دست جدا کنید. استفاده از این استراتژی به این معنی است که سبزیجاتی مانند کاهو را سیاه و پژمرده نخواهید کرد و آنها مدت طولانی تری تازگی خود را حفظ می کنند.

4. سبزیجات را به اندازه اشتباه برش می دهید

آلکا شانک، وبلاگ نویس مواد غذایی در Bite-Sized Kitchen، می گوید که سالادها باید هر بار با یک لقمه خورده شوند، بنابراین بزرگ بودن بیش از حد سبزیجات یا یکدست نبودن آنها مشکل ایجاد می کند. شانک می گوید: هر لقمه باید کمی از هر آنچه در سالاد است داشته باشد. هیچ کس یک قطعه بزرگ کاهو یا یک تکه بزرگ پیاز نمی خواهد. با این اوصاف، هیچ کس تکه های کوچک پیاز خود را که نمی تواند با چنگال بردارد هم نمی خواهد!

نحوه رفع این مشکل: اطمینان حاصل کنید که سبزیجات خود را مانند سایر سبزیجات دیگر خرد می کنید. اگر تکه های سالاد کوچک باشد، خوردن آن بسیار راحت تر خواهد بود. شانک می گوید: اگر در سالاد خود پیاز، فلفل و خیار دارید، سعی کنید آنها را به یک اندازه شبیه به هم برش دهید. این تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

5. خیلی زود کروتون یا نان اضافه می کنید

وقتی خیلی زود کروتون اضافه می کنید، آب سبزیجات جذب نان می شود و کروتون های ترد را نرم می کند.

نحوه رفع این مشکل: شانک می گوید: کروتون ها را در یک ظرف جداگانه یا کیسه پلاستیکی نگه دارید و در آخرین لحظه آنها را اضافه کنید.

6. در نظر نگرفتن بافت سالاد

جیم مامفورد، نویسنده دستور العمل ها و وبلاگ نویس مواد غذایی می گوید: یک سالاد به بافت بیشتری نسبت به سبزیجات و کروتون نیاز دارد. بدون موادی که بافت متنوعی دارند، در بهترین حالت سالاد شما کسل کننده و معمولی خواهد بود.

نحوه رفع این مشکل: مامفورد توصیه می کند مواد اضافه شده ترد و جویدنی می تواند (گوجه خشک شده در برابر آفتاب گزینه بسیار خوبی است) و ترشی مانند ترشی فلفل باشد. وی می گوید: شاید حتی موارد غیر منتظره را نیز اضافه کنید. اینجا در شیکاگو، ماکارونی را روی سالادها می گذاریم و بسیار محبوب است.

7. افزودن پیاز خام بدون آماده سازی مناسب

هرگز پیاز خام را قبل از تهیه صحیح و مناسب به سالاد خود اضافه نکنید. پیاز خام همانطور که می دانید بسیار تند است.

نحوه رفع این مشکل: توصیه می شود تکه های پیاز خرد شده را به مدت ده دقیقه در آب یخ غوطه ور کنید یا به آرامی نمک بزنید و بگذارید ده دقیقه استراحت کنند. این دو تاکتیک باعث کم شدن طعم تند و برجسته شدن جنبه های شیرین و خوش طعم پیاز می شود. این باید اولین قدم مناسب برای سالاد شما باشد زیرا تا وقتی که بقیه سالاد خود را آماده می کنید، پیاز آماده خواهد شد.

8. افزودن مواد سنگین قبل از سس زدن به سالاد

تینا ماریناچیو، متخصص تغذیه و مربی آشپزی می گوید: مواد سنگین را تا زمان سس زدن به سالاد اضافه نکنید، در غیر این صورت آنها به پایین می فرایند.

نحوه رفع این مشکل: یک لایه کامل از مواد را جمع کنید سپس روی آن را کاملاً سس بریزید. اگر در سالاد خود از آجیل استفاده می کنید، بعد از سس آن را اضافه کنید تا ترد بماند.

9. افزودن میوه و سبزیجات با محتوای آب زیاد هنگام آماده سازی سالاد قبل از سرو

اگر سالاد خود را از قبل درست می کنید ماریناچیو هشدار می دهد که اگر میوه و سبزیجات با محتوای آب زیاد (مانند گوجه فرنگی و خیار، پرتقال و گلابی) را اضافه کنید، در زمان نگهداری می تواند آب بیندازد.

نحوه رفع این مشکل: برای افزودن این مواد به سالاد کافی است تا زمان سرو سالاد منتظر بمانید.

10. امتحان نکردن چاشنی سس

سس یکی از اجزای اصلی یک سالاد عالی است. دریک کوا، سرآشپز اجرایی گروه Wilde and Co، گروهی از هتل های بوتیک سنگاپور می گوید: باید قبل از آن طعم سس را بچشید تا اطمینان حاصل شود که به اندازه کافی چاشنی دارد اما به راحتی یک قاشق از هر چیزی را درون سس فرو نکنید - این استراتژی به شما ایده دقیقی از چگونگی تکمیل سالاد نمی دهد.

نحوه رفع این مشکل: کو می گوید: از یک برگ کاهو یا هر برگ دیگری که در سالاد خود ریخته اید استفاده کنید. آن را در سس دست ساز خود فرو برده و با برگ آن را بچشید. به این ترتیب می دانید که چگونه با سبزیجاتی که استفاده می کنید تعادل برقرار می کند.

11. سالاد خود را بیش از حد با سس می پوشانید (یا کم سس می زنید)

کوا می گوید: بزرگترین مشکل سالادها این است که غالباً بیش از حد یا کم سس دارند. یک سالاد کم سس، خشک و فاقد عطر و طعم است اما شما همچنین نمی خواهید بعد از اتمام سالاد خود یک استخر سس را پشت سر بگذارید.

نحوه رفع این مشکل: اطمینان حاصل کنید که هر برگ به مقداری مناسب از سس آغشته شده است اما نه مقدار زیاد اگر مانند استخر در سس غوطه ور شد بدانید که بیش از حد استفاده کرده اید.

12. برخورد یکسان با همه سبزیجات

سرآشپز الی گولمب از کولیناری کیت می گوید: همه سبزیجات برابر نیستند. اگر هنگام تهیه سالاد با همه آنها یکسان رفتار کنید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

نحوه رفع این مشکل: برای انواع کاهو، آروگولا و اسفناج گولمب می گوید: شما باید سس را قبل از سرو نگه دارید. گزینه های دیگری مانند کلم بروکلی یا کلم بروکسل یا گل کلم را می توان تا چند ساعت قبل از سرو سس زد و کلم پیچ باید قبل از خوردن سالاد کاملاً با سس پوشانده شده باشد.

13. اعتماد به سس های فروشگاهی

وقتی تهیه سس سالاد خانگی آسان و مقرون به صرفه است نیازی به اعتماد به سس های خریداری شده در فروشگاه نیست و محصول نهایی اغلب سالم و خوشمزه تر از آن چیزی است که ممکن است از قفسه موجود در بازار بخرید.

نحوه رفع این مشکل: گولمب خاطرنشان می کند که تهیه یک سس فانتزی تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. مواد لازم روغن، سرکه، نمک و فلفل است. او می گوید: از یک روغن با کیفیت بالا مانند زیتون یا فندق بسیار بکر، سرکه یا آب مرکبات مورد علاقه خود و کمی نمک دریا و فلفل آسیاب شده تازه استفاده کنید.

14. استفاده از یک کاسه کوچک

استفاده از یک کاسه کوچک به این معنی است که فضای محدودی برای ریختن و مخلوط کردن سالاد خود خواهید داشت.

نحوه رفع این مشکل: یک کاسه بزرگ انتخاب کنید تا فضای زیادی برای ریختن و مخلوط کردن داشته باشید. ممکن است هنگام افزودن مواد ناخوشایند به نظر برسد اما هنگام خوردن آن از خودتان تشکر خواهید کرد.

15. استفاده از گوجه گیلاسی کامل

قرار دادن گوجه فرنگی های گیلاسی کامل در سالاد (به معنای واقعی کلمه) یک دستورالعمل فاجعه است. ایمر می گوید: اگر آنها را برش ندهید، باید آنها را کامل بخورید و ممکن است کمی بزرگ باشند. آیا تا به حال یکی را گاز زده اید و به دلیل فشار آب از لب های شما بیرون ریخته باشد؟ (این برای همه ما اتفاق افتاده است، درست نیست؟)

نحوه رفع این مشکل: گوجه های گیلاسی را حداقل به نصف برش دهید، اگر کوچکتر باشد بهتر است و اطمینان حاصل کنید که این کار را قبل از قرار دادن در کاسه انجام دهید، زیرا با افزودن آنها به کاسه، برش آنها سخت است.

16. استفاده از کاهو یا سبزیجات مرطوب

هرگز از کاهو یا سبزیجات مرطوب استفاده نکنید. انس ایمر می گوید: سریعترین راه برای آب انداختن سالاد استفاده از سبزیجات مرطوب است. او می گوید: ممکن است به نظر نمی رسد روی هر برگ زیاد آب باشد اما سریع جمع می شود.

نحوه رفع این مشکل: اگر سبزی های شما باید شسته شوند، حتما آنها را کاملا خشک کنید. این کار را می توان با قرار دادن آنها در یک کیسه یا روی حوله های کاغذی برای جذب تمام رطوبت انجام داد.

17. خیلی زود سس زدن

ایمر توضیح می دهد اگر سالاد خود را خیلی زود سس بزنید، روغن باعث پژمردگی کاهو می شود.

نحوه رفع این مشکل: ایمر توصیه می کند که سس را درست قبل از سرو اضافه کنید. اگر ابتدا سس را در کاسه قرار دادید، آن را با مواد سفت تر خود پر کنید (مانند هویج، گوجه فرنگی و خیار) و سبزیجات را روی آن قرار دهید. پس از آن هنگام سرو می توانید مواد را هم بزنید.

18. فرض اینکه سالادها همیشه باید سرد و خرد شده باشند

تارا رایلی سرآشپز می گوید: یک اشتباه معمول این است که فرض کنیم همه گزینه های سالاد باید سرد و خرد شده باشند. اگر خارج از چارچوب فکر می کنید و آزمایش می کنید، احتمال اینکه از سالاد خسته شوید کم است.

نحوه رفع این مشکل: رایلی چندین پیشنهاد اشتها آور دارد: برگ های کاهو را گریل کنید و آنها را با مواد باقی مانده سالاد پر کنید، آووکادو را بپزید و آنها را با مواد معمول سالاد پر کنید و کلم را تفت دهید و روی سالاد سزار بریزید. ریلی می گوید: مخلوط کردن مواد سرد و گرم باعث گرمتر و دلپذیرتر شدن سالادها می شود و به شما کمک می کند تا از غذاهای سنگین تر [در ماه های زمستان] خودداری کنید.

19. فقط از کاهو و سبزیجات به عنوان پایه استفاده می کنید

استیون متل، سرآشپز اجرایی شرکت Honeybrains در شهر نیویورک می گوید: محدود کردن خود به کاهو به عنوان پایه سالاد یک اشتباه است. فرض اینکه فقط کاهوها پایه مناسبی برای سالاد هستند راهی ساده برای خسته کننده شدن سالادهای شماست.

نحوه رفع این مشکل: متل می گوید: بسکمک از سبزیجات، مانند کلم بروکلی و گل کلم، پایه هایی عالی برای سالاد هستند. برای تهیه سالاد خود به همان اندازه که خوشمزه باشد به این فکر کنید که پنج گروه غذایی، منجر به سلامت بدن و تقویت سلامت مغز شده می شوند که کلید اصلی یک بدن سالم است: میوه ها، سبزیجات ، غلات سبوس دار، حبوبات و مواد غذایی سرشار از امگا 3 می توانند گزینه های خوبی باشند. سعی کنید حداقل سه نوع از این گروه های غذایی را در سالاد خود داشته باشید.

20. به سالاد خود چاشنی نمی زنید

متل می گوید: معمول است که فکر کنیم، چون سس وجود دارد نیازی به چیز دیگری نیست. اگر از خود می پرسید که چرا نمی توانید طعم سالادهای خود را کاملاً مطبوع و خوش طعم مانند طعم رستوران ها کنید، احتمالاً به این دلیل است که شما چاشنی ها را اضافه نمی کنید.

نحوه رفع این مشکل: نمک، فلفل و گیاهان مختلفی را در سالاد خود بریزید. با انجام این کار، طعمی با کیفیت سالاد رستوران ها به سالاد خود می بخشید.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج

به "20 اشتباهی که هنگام تهیه سالاد هرگز نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 اشتباهی که هنگام تهیه سالاد هرگز نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید