ایرباس از هواپیمای مفهومی خود موسوم به پرنده شکارچی رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ تاوافی، شرکت ایرباس در نمایشگاه هوایی رویال اینترنشنال ایر تتو، از هواپیمای مفهومی خود موسوم به پرنده شکارچی رونمایی کرد.

ایرباس از هواپیمای مفهومی خود موسوم به پرنده شکارچی رونمایی کرد

شرکت اروپایی ایرباس، با الهام از ویژگی های طبیعی عقاب، شاهین و سایر پرندگان شکاری، هواپیمایی مفهومی به نام پرنده شکاری (Bird of Prey) ساخته است. لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل بریتانیا در نمایشگاه هوایی رویال اینترنشنال ایر تتو (Royal International Air Tattoo) از این هواپیمای مفهومی رونمایی کرد.

فاکس در توییتی، حمایت خود از این پروژه را اعلام و ویدئویی از هواپیمای مذکور منتشر کرد که یک سری پر روی دم و نوک هر یک از بال هایش داشت.

طبق اعلام وب سایت ایرباس، طراحی نظری پرنده شکاری، برای هواپیمای دارای توربوپراپ و برقی دوگانه (الکتریکی-هیبریدی) کارایی دارد. در طراحی ارائه شده از ساختار مؤثر بدن پرنده شکاری الهام گرفته شده است، به طوری که ساختار بال و دم هواپیما درست مشابه این پرنده است و بعلاوه پرهای مجزایی دارد که کنترل پرواز را برعهده دارند. این هواپیمای مفهومی می تواند حداکثر 80 مسافر را حمل نموده و در مقایسه با هواپیماهای فعلی، به میزان 30 تا 50 درصد سوخت کمتری مصرف کند.

مارتین استون، مدیر ارشد ایرباس می گوید:

با وجودی که هواپیمای مفهومی ایرباس هنوز ساخته نشده، اما هدف از این پروژه، ایجاد انگیزه در نسل بعدی مهندسان هوانوردی است. بعلاوه پرنده شکاری با هدف الهام بخشیدن به جوانان طراحی شده است تا به عنوان عاملی انگیزشی، آن ها را به فکر یک شغل مهیج در بخش بسیار حائز اهمیت هوافضا بیندازد.

امیدوارم که این پروژه باعث گردد، با ساخت هواپیماهایی پایدارتر، پاک تر، سبزتر و کم سروصداتر، به هوانوردی پایدارتر برسیم. ما به واسطه پروژه جت مسافربری A350 XWB فهمیدیم که ازطریق زیست تقلید می توانیم برترین درس ها درباره طراحی را از طبیعت بگیریم. واقعاً چنین خلقتی، الهام بخش چه کسی نبوده است؟

ایرباس بعلاوه مشغول طراحی جایگاه های جدیدی برای هواپیما است. شرکت طراحی انگلیسی لایر (LAYER) از نمونه این جایگاه ها رونمایی نموده است که برای استفاده در کابین های اکونومی ایرباس در پروازهای با زمان کوتاه تا میانه طراحی شده اند و سفر به مراتب راحت تری را به مسافران هدیه می دهند. این جایگاه های مفهومی، موو (Move) نامیده می شوند و از الیافی متشکل از سنسورهای هوشمند ساخته شده اند و مسافران می توانند ازطریق اپلیکیشن روی موبایل شان به صورت دستی دما، فشار، سفتی و حرکت جایگاه را کنترل نمایند.

ایرباس درماه آوریل، جایگاه بیزینس کلاس Settee Corner را معرفی خواهد نمود که کاناپه ای کاملاً پیشرفته است.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ تاوافی، مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "ایرباس از هواپیمای مفهومی خود موسوم به پرنده شکارچی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس از هواپیمای مفهومی خود موسوم به پرنده شکارچی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید