تاکید بر ضرورت تنوع سازی و طراحی پارچه های باتیک براساس سلیقه جوانان

به گزارش وبلاگ تاوافی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تاکید بر ضرورت تنوع سازی و طراحی پارچه های باتیک براساس سلیقه جوانان صورت گرفت.

تاکید بر ضرورت تنوع سازی و طراحی پارچه های باتیک براساس سلیقه جوانان

مهندس سید عزت الله ضرغامی با حضور در شهر ملی صنایع دستی اسکو از کارگاه چاپ باتیک نجفی اسکویی بازدید کرد و در جریان نحوه فراوری پارچه، رنگرزی و آماده سازی پارچه ها و روسری های باتیک نهاده شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه چاپ باتیک، کاری طاقت فرسا اما ارزشمند و نفیس است، ادامه داد: با توجه به کثرت کارگاه های چاپ باتیک در اسکو، این شهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسیده است. باید توجه داشت که این هنر بسیار طاقت فرساست اما سودآوری لازم را برای هنرمندان ندارد، به همین سبب ضروری است تا تمهیدات لازم برای توسعه صادرات، افزایش قیمت کالا و بعلاوه تنوع سازی آن انجام گردد.

او به لزوم تغییر و بهبود رویکرد رنگرزی اقلام چاپ باتیک در راستای جلب سلیقه جوانان تاکید نمود و گفت: در این راستا نمایندگانی برای برقراری ارتباط مستمر با هنرمندان این عرصه معرفی خواهم کرد تا با همفکری پیشکسوتان برنامه ریزی جدیدی برای جوانگرایی و متنوع سازی محصولات انجام دهند.

مهندس ضرغامی با بیان اینکه اسکو شهر ویژه ای است اما در کنار تمامی برجستگی ها به زیرساخت های مهمی احتیاج دارد، گفت: تسهیل فرایند بیمه فعالان حوزه باتیک، برطرف مشکل فاضلاب شهری، بهبود زیرساخت های محورهای مواصلاتی از جمله مسائلی است که در این سفر مورد آنالیز نهاده شد و در کوشش خواهیم بود تا با اعتبارهای لازم اقدامات موثری انجام دهیم.

منبع: همگردی

به "تاکید بر ضرورت تنوع سازی و طراحی پارچه های باتیک براساس سلیقه جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت تنوع سازی و طراحی پارچه های باتیک براساس سلیقه جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید