خستگی را شکست دهید و پر انرژی شوید!

به گزارش وبلاگ تاوافی، آیا بیشتر اوقات احساس خستگی می کنید؟ آیا احساس می کنید انرژی ندارید؟ در این مطلب سعی داریم شما را خیلی زود به فردی پر انرژی تبدیل کنیم!

خستگی را شکست دهید و پر انرژی شوید!

خستگی باعث می گردد عملکردتان کاهش یابد، نتوانید به خوبی فعالیت کنید و کارتان مختل گردد. این احساس خستگی ممکن است به علت مصرف دارو، مسائل غذایی و یا سبک زندگی در افراد بروز کند.

عوامل دیگری که باعث احساس خستگی می شوند شامل استرس، هیجان، افسردگی، دیابت، حاملگی، شیر دهی، مسائل خواب، چاقی و ورزش بیش از حد است. مصرف بیش از حد کافئین و خوردن هله هوله هم می تواند باعث ایجاد حس خستگی در فرد گردد.

این احساس خستگی می تواند عملکرد کار شما را تحت تاثیر قرار دهد و بعلاوه بر زندگی خانوادگی و روابط اجتماعی تان هم تاثیر بگذارد.

اگر احساس خستگی به علت مسئله ای نه چندان جدی در شما به وجود آمده، می توانید آن را به سادگی به یاری تغییرهایی کوچک در شیوه زندگی برطرف کنید.

پس همین امروز این کارها را انجام داده و زندگی پر از انرژی را آغاز کنید:

1- صبحانه بخورید

خوردن صبحانه یکی از عاداتی است که سلامتی تان را تضمین می نماید. اگر صبحانه نخورید ممکن است در وسط صبح احساس خستگی کنید. اگر برای مدت زیادی غذا نخورید قند خون تان پایین می آید و به همین علت احساس خستگی خواهید کرد.

در عین حال خوردن هر چیزی به عنوان صبحانه هم فکر خوبی نیست. باید غذایی درست برای این وعده انتخاب کنید. این غذا باید سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و انرژی زیادی به شما بدهد.

یک پیشنهاد عالی برای صبحانه کاسه ای بزرگ حاوی غلات (کورن فلکس)، میوه و مغزها است.

2- بیشتر آب بنوشید

وقتی آب مورد احتیاج بدن تان تامین گردد، انرژی بیشتری خواهید داشت و احساس خستگی از شما دور می گردد.

بسته به سن تان بدن شما از 50 تا 75 درصد آب تشکیل شده است. آب عنصری مهم برای عملکرد درست ارگان های مختلف بدن تان است. در واقع زمانی که بدن تان بی آب می ماند، انرژی کمتری دارید و حال و هوای تان هم بد می گردد.

برای اینکه آب کافی به بدن تان برسد روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

3- غذاهای پر انرژی بخورید

برای اینکه در طول روز انرژی کافی داشته باشید، باید غذاهای مناسبی بخورید. در واقع غذایی که می خورید تاثیری مستقیم بر اندازه انرژی تان دارد. میوه و سیزیجات بیشتری به رژیم غذایی تان بیافزایید. هر چه غذای تان تازه تر باشد، انرژی و مواد مغذی بیشتری به بدن تان می رساند.

نه تنها خوردن غذاهای مناسب، که باید عادات غذایی تان را هم درست کنید. مثلا به جای خوردن یک وعده خیلی بزرگ، چند وعده کوچک با فواصل زمانی، میل کنید.

4- عمیق بخوابید

عادات خوابیدن تان را اصلاح کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی می خوابید. خواب خوب با خستگی شما مبارزه می نماید و سطح انرژی تان را در روز بعد افزایش می دهد. کمبود خواب یکی از عوامل موثر در احساس خستگی است. اندازه خواب مورد احتیاج برای افراد بالغ در هر شب 8 ساعت است.

مهم نیست چقدر کار دارید، باید هر شب به اندازه کافی بخوابید. برای اینکه عادت خواب تان بهبود یابد و خوابی خوب و عمیق داشته باشید، هر شب راس ساعتی تعیین بخوابید و هر روز صبح در ساعتی تعیین بیدار شوید.

5- ورزش

افرادی که سبک زندگی بی تحرکی دارند بیشتر احساس خستگی می نمایند. پس برای افزایش سطح انرژی تان به طور روزانه ورزش کنید.

ورزش کردن کارکرد قلب، ریه و عضلات را هم بهود می بخشد. بعلاوه به خاطر آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن در طول ورزش، خلق و خوتان هم بهتر می گردد.

6- کافئین ممنوع

خوردن بیش از حد قهوه یا دیگر خوراکی های کافئین دار هم می تواند اندازه انرژی روزانه تان را تحت تاثیر قرار دهید.

خیلی ها تصور می نمایند قهوه حال و هوای شان را بهتر می نماید و عملکرد مغزشان را افزایش می دهد. اما در واقع فشار خون را افزایش داده و نبض را تند می نماید و بر اندازه انرژی تان تاثیر منفی می گذارد. قهوه بر روی غدد فوق کلیوی هم تاثیر می گذارد. بعلاوه باعث می گردد بدن به کمبود آب دچار گردد. پس اگر عادت دارید بیش از حد قهوه بخورید، بهتر است این عادت را ترک کنید و به روزی 2 فنجان بسنده کنید.

7- استرس تان را کنترل کنید

استرس اثرات زیان باری بر سلامت و بعلاوه اندازه انرژی تان دارد. وقتی تحت استرس هستید، برای تمرکز کردن انرژی بیشتری صرف می کنید و زمان بیشتری برای انجام یک کار احتیاج دارید. استرس اثرات مخربی بر سلامت جسمی و فکری تان دارد و پایان بر اندازه انرژی تان هم تاثیر می گذارد.

اگر تحت استرس هستید سعی کنید تمریناتی برای برطرف این حالت انجام داده و فکر و بدن تان را آرام کنید. گوش دادن به موزیک و انجام تفریحات مورد علاقه تان می تواند سطح استرس تان را کاهش دهد.

8- وزن کم کنید

اگر در حال تحمل اضافه وزن بدن تان هستید، تعجبی ندارد که همواره خسته و درمانده باشید. این وزن اضافه فشاری بیشتر به بدن وارد می آورد و بعلاوه باعث می گردد قلب تقلا و تلاش بیشتری انجام دهد، که همه این ها شما را خسته می نمایند. پس اگر وزن تان بیشتر از حد نرمال است، زمانش رسیده که کمی سایزتان را کمتر کنید. به محض اینکه آغاز به کم کردن وزن کنید، انرژی بیشتری را در بدن تان احساس خواهید کرد.

9- مدیتیشن کردن

اختصاص زمانی برای ریلکس کردن فکر و جسم تان، مثلا به وسیله مدیتیشن، می تواند تاثیر فوق العاده ای بر سطح انرژی بدن تان داشته باشد. مدیتیشن باعث می گردد بیشتر از حال و هوای درونی تان باخبر شوید و خود را آرام کنید. به علاوه در هنگام انجام مدیتیشن تمرکز شما بر تنفس تان است و همین باعث می گردد بدن تان اکسیژن بیشتری دریافت کند و این اکسیژن بیشتر باعث افزایش سطح انرژی بدن می گردد.

10- از نوشیدنی های الکلی دوری کنید

زیاده روی در مصرف نوشیدنی های الکلی باعث بروز مسائلی مختلفی در بدن، و بعلاوه احساس خستگی می گردد. الکل مانند دارویی آرام بخش عمل نموده و شما را خواب آلود می نماید. مصرف مرتب نوشیدنی های الکلی بعد از مدتی در کیفیت خواب تان اختلال ایجاد می نماید و باعث می گردد حتی با وجود اینکه تمام شب را خواب بوده اید، باز هم احساس خستگی کنید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "خستگی را شکست دهید و پر انرژی شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خستگی را شکست دهید و پر انرژی شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید