عایدی مجتمع های ایستگاهی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو هزینه می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، اعضای شورای شهر تهران با اختصاص عایدی حاصل از مجتمع های ایستگاهی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو موافقت کردند.

عایدی مجتمع های ایستگاهی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو هزینه می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تاوافی، در جلسه امروز شورای شهر لایحه بودجه 1401 شهرداری، حبیب کاشانی که متن تبصره چهارم این لایحه را به توضیح زیر قرائت کرد و اضافه نمود: بر اساس این تبصره شهرداری موظف است که در راستای توسعۀ مبتنی بر حمل ونقل عمومی (TOD) ترتیبی اتخاذ کند تا صددرصد عایدی دریافتی حاصل از فروش یا واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را در صورت تحقق، صددرصد تخصیص یافته تلقی نموده و کمیتۀ تخصیص مکلف است عایدی مذکور را صرفاً به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاه های مترو (شرکت راه آهن شهری تهران و حومه) اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بعلاوه در راستای تحقق توسعۀ مبتنی بر حمل ونقل عمومی (TOD)، با هدف کاهش خودرومحوری و افزایش دسترسی به حمل ونقل عمومی با طی مراحل قانونی اقدام به ایجاد زون TOD در طرح تفصیلی حول ایستگاه های مترو (در شعاع حداقل 300 متر) نماید. کمیتۀ تخصیص صددرصد منابع حاصل از صدور پروانه در این زون ها را در ردیف اعتباری با عنوان احداث سایر خطوط مترو و خطوط آنتنی از محل وجوه حاصل از محدودۀ 300 متری زون های TOD تخصیص داده و هزینه نماید.

علی اصغر قائمی طی پیشنهادی در این خصوص عنوان کرد مبنی بر اینکه بهتر است در بند یک، کمیته تخصصی مکلف گردد که 100 درصد درامد را با عنوان احداث خط 6 و خط 7 شهری اختصاص دهد و بعلاوه در بند دوم هم عبارت با عنوان احداث خط 6 و 7 شهری اضافه گردد.

ناصر امانی هم در موافقت با قائمی تاکید نمود که بهتر است در ماده یکم این تبصره عایدی های حاصل از صدور پروانه مجتمع ایستگاهی با اولویت تکمیل خطوط 6 و 7 هزینه گردد.

مهدی عباسی نیز اضافه نمود: یکی از ظرفیت های توسعه خط، استفاده از ظرفیت های تهاتر است، لذا مجتمع ایستگاهی برای توسعه خط احتیاج است. پس بهتر است اولویت TOD را به خطوط در حال اجرا استفاده گردد.

پیشنهاد تبدیل اولویت خطوط 6 و 7 به رای گذاشته شد و با 19 رای موافق به تصویب رسید. سپس کلیات تبصره به رای گذاشته شد که با 20 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عایدی مجتمع های ایستگاهی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو هزینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی مجتمع های ایستگاهی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو هزینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید