شیرینی های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید

به گزارش وبلاگ تاوافی، شیرینی نخودچی حاوی آرد نخودچی با شاخص قندی کم (30) است که منیزیم موجود در آن باعث کاهش فشار خون و فیبرآن باعث سیری طولانی مدت و کنترل وزن می گردد.

شیرینی های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید

سیده معصومه تقی زاده روز دوشنبه بیان نمود: شیرینی توت از جمله این شیرینی ها است که اجزای اصلی آن بادام و گلاب است. بادام منبع خوبی از چربی غیراشباع و مفید با شاخص قندی کم (13) و حاوی ویتامین E است و موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی گردد.

وی اضافه کرد: شیرینی قرابیه سیب و دارچین، زرده تخم مرغ، ماست، سیب و دارچین ارزش غذایی بالایی دارند. شیرینی گردویی حاوی تخم مرغ و گردو که تخم مرغ موجود در آن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و گردو به علت دارا بودن امگا سه و شاخص قندی پایین (15) مناسب است.

تقی زاده از شیرینی نخودچی به عنوان دیگر شیرینی مناسب یاد کرد و گفت: این شیرینی حاوی آرد نخودچی با شاخص قندی کم (30) است که منیزیم موجود درآن باعث کاهش فشار خون و فیبرآن باعث سیری طولانی مدت و کنترل وزن می گردد؛ از طرفی به علت کوچک بودن این شیرینی، مصرف 2 تا سه عدد از آن معادل یک عدد شیرینی میانه می گردد.

سرپرست گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: شیرینی نارگیلی حاوی سفیده تخم مرغ و نارگیل است؛ نارگیل شاخص قندی کمی (42) داشته و به علت وجود سفیده تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد.

وی بیان نمود: استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد و شکر قهوه ای به جای شکر و پودر قند در تهیه شیرینی توصیه می گردد.

منبع: ایرنا

وبلاگ تاوافی وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شیرینی های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید