معاون وزیر صنعت: هواپیمای ایرانی 100 نفره تا دوسال دیگر ساخته می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، منوچهر منطقی: هواپیماهای 150نفر به بالا جزو راهبردهاست که باید از سازندگان رده یک جهان به صورت نو یا کارکرده تأمین کنیم.

معاون وزیر صنعت: هواپیمای ایرانی 100 نفره تا دوسال دیگر ساخته می گردد

معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت گفت: شرایط ساخت هواپیماهای زیر 100نفره فراهم است. اگر کل کشور روی این کار تمرکز کند و این موضوع جدی گرفته گردد می توانیم انتهای 1404 نمونه اولیه را داشته باشیم.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با روزنامه همشهری از آخرین جزئیات ساخت هواپیمای مسافری ایرانی سخن گفته است.

بخش های مهم این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

ما الان در زمینه ساخت قطعات هواپیما، تعمیرات و حتی ساخت مدل های کوچک تر هواپیما طبق استانداردهای بین المللی عمل می کنیم و سازندگان ما به این استانداردها عادت نموده اند.

الان 400شرکت دانش بنیان فعال در صنعت هوایی داریم که دارایی مناسبی است و سازمان هواپیمایی کشوری هم روی قطعه و هم روی محصول نظارت خیلی دقیقی دارد.

عمدتا هواپیمای زیر 100نفر و بعد از آن هواپیمای دارای ظرفیت بین 150 تا 200نفر بیشترین احتیاج ما در صنعت هوایی است. در مرحله بعد و در تعداد کمتر، هواپیمای300نفر هم جزو احتیاجهای ما شناسایی شده است.

هواپیماهای 150نفر به بالا جزو راهبردهاست که باید از سازندگان رده یک جهان به صورت نو یا کارنموده تأمین کنیم.

شرایط ساخت هواپیماهای زیر 100نفره فراهم است. اگر کل کشور روی این کار تمرکز کند و این موضوع جدی گرفته گردد می توانیم انتهای 1404 نمونه اولیه را داشته باشیم.

این کار حدود 100میلیون دلار سرمایه احتیاج دارد.

منبع: عصر ایران

به "معاون وزیر صنعت: هواپیمای ایرانی 100 نفره تا دوسال دیگر ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صنعت: هواپیمای ایرانی 100 نفره تا دوسال دیگر ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید