کاهش شدید حمایت مردمی از شینزو آبه به دو دلیل

به گزارش وبلاگ تاوافی، طبق آخرین نظرسنجی ها میزان حمایت از نخست وزیر ژاپن به دو دلیل عمده به شدت کاهش یافته است.

کاهش شدید حمایت مردمی از شینزو آبه به دو دلیل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاوافی به نقل از آساهی، میزان حمایت از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به دلیل نحوه مدیریت دولت در مورد شیوع ویروس کرونا و همچنین اعمال فشار برای تصویب لایحه ای که منتقدان آبه معتقدند باعث افزایش نفوذ وی در انتخاب دادستان های ارشد این کشور خواهد شد به پایینترین حد در دوسال اخیر رسیده است.

طبق نظرسنجی اجرا شده توسط روزنامه آساهی میزان حمایت از شینزو آبه با 8 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به 33 درصد رسیده که پایینترین میزان از سال 2018 به بعد به شمار می رود. طبق یک نظرسنجی دیگر که توسط شبکه تلویزیونی ANN اجرا شده میزان محبوبیت کابینه نیز با 7 درصد کاهش به 32 درصد رسیده است.

طبق نظرسنجی روزنامه آساهی عامل محرک در کاهش اخیر محبوبیت نخست وزیر ژاپن لایحه پیشنهادی دولت وی بوده که به موجب آن سن بازنشستگی برای بعضی از دادستان های ارشد این کشور با دو سال افزایش به 65 سال می رسد؛ طرحی که دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی با آن مخالف بودند.

دولت آبه اوایل امسال میلادی اجازه ادامه فعالیت هیرومو کوروکاوا به عنوان رئیس دفتر دادستانی عمومی را صادر نموده بود، درحالی که او وارد 63 سالگی شده بود. بدین ترتیب احتمال برنامه ریزی این فرد برای سمت های قدرتمندتری مانند دادستان کل فراهم شد.

منتقدان دولت معتقدند با این تصمیم آبه امکان ادامه حضور افراد نزدیک به دولت در پست دادستانی را فراهم ساخته است؛ موضوعی که با مخالفت گسترده حدود 5 میلیون نفر و حتی پیوستن سلبریتی های این کشور به کمپین فضای مجازی علیه دولت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاهش شدید حمایت مردمی از شینزو آبه به دو دلیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید حمایت مردمی از شینزو آبه به دو دلیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید