تعطیلات زودهنگام کریسمس به علت بحران کرونا در انگلیس

به گزارش وبلاگ تاوافی، همزمان با ابتلای 88 هزار مورد تازه به کرونا و شیوع فزاینده سویه اُمیکرون در انگلیس، مدارس این کشور پیش از موعد مقرر برای کریسمس تعطیل شدند.

تعطیلات زودهنگام کریسمس به علت بحران کرونا در انگلیس

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از گاردین، همزمان با اعلام بیش از 88 هزار مبتلای نو به ویروس کرونا، به دستور دولت انگلیس مدارس برای تعطیلات کریسمس، به علت شیوع سویه اُمیکرون در این کشور زودتر از موعد هرساله، تعطیل شده اند.

اغلب این مدارس در حال حاضر در حال اندیشیدن تدابیری برای تمدید این تعطیلات پس از کریسمس و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین هستند.

دولت ولز نیز گفت که مدارس 2 روز دیرتر پس از تعطیلات کریسمس بازگشایی می شوند تا چنانچه تدابیری برای ادامه برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین احتیاج باشد آماده سازی شوند.

این روزنامه انگلیسی بعلاوه آگاه شد که اغلب مدارس در انگلیس به علت شیوع کرونا و ابتلای کارکنان به این ویروس در حال حاضر با کمبود نیرو برای برگزاری کلاس ها مواجهند.

به بعضی از مدارس و کالج های انگلیس از سوی مقامات بهداشتی انگلیس توصیه شده تا کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار نمایند. گفته می گردد تا به امروز مدارس تحت نظارت حداقل 30 مقام از انگلیس برگزاری کلاس های خود را به شکل آنلاین شروع نموده اند.

این در حالی است که شامگاه امروز (پنج شنبه) خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام انگلیسی از ابتلای بیش از 88 هزار فرد نو به کرونا در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت رکورد نوی از سوی این کشور در زمینه ابتلا به کرونا ثبت شده است.

پیش از این سخنگوی دولت انگلیس در پاسخ به آن که مدارس باید به علت شیوع سویه اُمیکرون کرونا پیش از موعد مقرر برای کریسمس تعطیل شوند، گفته بود: فکر نمی کنم چنین اقدامی احتیاج باشد مگر آن که مقام های محلی هر مدرسه هشداری برای انجام این کار صادر نمایند.

ساعاتی پیش نیز منابع خبری از افزایش دغدغه ها و مسائل بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، به علت فرایند افزایشی شیوع سویه اُمیکرون در این کشور اطلاع دادند و سوء مدیریت او در این بحران و اتخاذ تصمیمات نادرست او را علتی بر کاهش محبوبت او دانستند.

در چندماه گذشته محبوبیت بوریس جانسون به علت طیفی از رسوایی های مرتبط با دولتش به شدت کاهش یافته است. به طور مثال، سال گذشته در بحبوحه محدودیت های کرونایی جشن کریسمسی از سوی دولت او برگزار گردید که به شدت مورد انتقاد شهفرایندان قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور هشدار دادند که تا 5 ماه آینده شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس، بین 25 هزار تا 75 هزار جانباخته کرونایی خواهد داشت.

آن ها بعلاوه می گویند در خوش بینانه ترین حالت، این سویه کرونا می تواند روزانه 2 هزار بیمار را روانه بیمارستان های انگلیس کند. آن ها تعداد بیماران بستری شده از تاریخ 1 دسامبر تا 30 آوریل (10 آذر 1400 تا 10 اردیبهشت 1401) را 175 هزار نفر و تعداد کل جانباختگان را در این بازه زمانی 24 هزار و 700 نفر پیش بینی نموده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعطیلات زودهنگام کریسمس به علت بحران کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات زودهنگام کریسمس به علت بحران کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید