دهقان: مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در بین دانشجویان ترویج می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، دبیر دفتر تحکیم وحدت ضمن انتقاد از طرح عاری از دخانیات و شرایط نامناسب استعمال دخانیات در سطح دانشگاه ها گفت: امروز مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در بین دانشجویان ترویج می گردد.

دهقان: مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در بین دانشجویان ترویج می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تاوافی، علی دهقان، دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی در نشست با وزیر علوم به موضوع خودکفایی اقتصادی دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: هیچ تغییر رویه ای را برای خودکفایی اقتصادی در سطح دانشگاه ها نمی بینیم. با این وجود وزارت علوم باید این مسئله را در به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه در نشست سال گذشته نمایندگان تشکل های دانشجویی با وزیر علوم نیز بر ضرورت شفافیت اقتصادی به ویژه شفافیت اقتصادی معاونت فرهنگی تاکید شد و به دنبال پیگیری هایی که ما انجام دادیم بنا شد آقای غفاری گزارشی در این رابطه ارائه نمایند و این حق ماست که این مسائل را بدانیم، اضافه نمود: بنده نمی دانم چقدر در فضای مدیریتی دانشگاه ها و همچنین در سطح اساتید و در وزارت علوم نسبت به اینکه دانشجویان دهه هشتاد با ما فرق می نمایند درکی وجود دارد. در هر حال با توجه به ورود دانشجویان دهه هشتادی به دانشگاه ها ضرورت دارد که یک نرم افزار جدید در ذهن مدیران و اساتید به کار گرفته گردد و این نیازمند آموزش هایی است که از همین الان باید به فکر آن باشیم.

دهقان به شرایط نامناسب کافه ها، استعمال دخانیات و ترویج مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در سطح دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه نمود: طرح بدی را معاونت فرهنگی وزارت علوم در رابطه با دخانیات به دانشگاه ها ابلاغ کرد؛ با این وجود انتظار داریم که با ابلاغ این طرح بدانیم چه اتفاقی در دانشگاه ها افتاده و اصلا آیا این طرح برای مدیران مهم است یا نه.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور خطاب به وزیر علوم گفت: در جلسه هیات دولت سلام ما را به رئیس جمهور برسانید و این موضوع را مطرح کنید که جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی این الزام را برای مدیران ایجاد می نماید که نگاه آنها به مردم حتما کرامت ورزانه باشد. در هر حال اتفاقاتی که رخ داد اتفاقات خیلی بدی بودند با این وجود اگر آقای روحانی هم لیبرال بودند نباید آنگونه عمل می کردند چه برسد به اینکه الان لباس روحانیت به تن دارند. بنده از شما می خواهیم که این پیغام را به رئیس جمهور برسانید که ما هم دغدغه نظام را داریم به همین دلیل در شرایطی که به نظر می رسد آقای روحانی می خواهد یک بازی را آغاز کند بدانید ما سر این مسئله محکم ایستاده ایم.

وی بر ضرورت توجه به مسائل معیشتی دانشجویان به ویژه دانشجویان شهرستانی تاکید نمود و گفت: توقع ما از وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارتخانه است که محکم در مقابل ترویج صحبت های نادرست و رادیکال سران فتنه با توجه به بیانیه های اخیر این افراد در سطح دانشگاه ها بایستند و البته ما تعارف هم نداریم و خودمان در مقابل این مسائل می ایستیم؛ اما توقع اصلی ما از وزارت علوم این است که با تشکل هایی که به این مسائل دامن می زنند، برخورد لازم صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دهقان: مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در بین دانشجویان ترویج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقان: مصرف مواد مخدر به بهانه ایجاد نشاط در بین دانشجویان ترویج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید